Moderator: Redaktörer
Fjonkalicious skrev:Nä, jag lånar din istället
bomellberg skrev:Fjonkalicious skrev:Nä, jag lånar din istället
Ja! Du kan ha den i en låda, som Glebbe!
S skrev:Fan jag beställde ju precis en minidsp!!!
Ska försöka avbryta den!
Fjonkalicious skrev:bomellberg skrev:Fjonkalicious skrev:Nä, jag lånar din istället
Ja! Du kan ha den i en låda, som Glebbe!
eller som dina mupps-element under schmutzi:s säng
bomellberg skrev:När jag ändå beställer en UMIK, är det någon som ska hänga på min beställning och dela på frakten?
Deadline imorgon onsdag kl 22, då jag lägger beställningen.
Folk jag känner kan jag ligga ute med pengar för.
/Bosse
AndersD skrev:bomellberg skrev:När jag ändå beställer en UMIK, är det någon som ska hänga på min beställning och dela på frakten?
/Bosse
Jag hänger på!
Skulle vilja ha en MiniDSP (in a Box) 2x4!
Rev?
Blir inte riktigt klok på om det finns både A och B eller om det är en och samma idag? Kommer att koppla mellan pre out på min Denon receiver till ett HK 5-kanals-steg för frontarna och ett QSC RMX2450 till basarna.
Någon som vet vilken rev jag ska ha?
Bosse, PMa betalningsuppgifter så sätter jag in pengar ikväll!
/Anders
Johansthlm skrev:jag hänger gärna på.
Är intresserad av en UMIK
mvh
Johan
bomellberg skrev:Johansthlm skrev:jag hänger gärna på.
Är intresserad av en UMIK
mvh
Johan
Kul. Vi väntar på svar från S beställning, om vi kan köra vidare på den, eller om vi ska lägga en helt ny. Återkommer i ärendet!
/B
bomellberg skrev:När jag ändå beställer en UMIK, är det någon som ska hänga på min beställning och dela på frakten?
/Bosse
steveo1234 skrev:UMIK verkar vara "out of stock" och kommer att leveras först i mitten av April.
bomellberg skrev:steveo1234 skrev:UMIK verkar vara "out of stock" och kommer att leveras först i mitten av April.
Bra spanat, Steveo!
Det är tillräckligt nära i tid för att fortfarande vara intressant för mig.
@S: Några besked från minidsp.com?
Rullake skrev:Bo
Hoppas att det inte är för sent att hoppa på? om ok så beställer jag 1st UMIK.
Vänligen
AndersD skrev:bomellberg skrev:...AndersD: vilken plugin?
Mvh,
/Bosse
2 way Advanced 21
Jag vill köra basarna i mono och då är väl detta rätt plug?
Man kan väl köpa till pluggar senare om man skulle vilja det?
Sätter in pengar ikväll!
/Anders
PetterPersson skrev:Jag anmäler mig också. Förde nyss över en slant...
1 st miniDSP in a box 2x4 RevA med 2 way Advanced 21-plug in...
Hoppas det inte var för sent. Isåfall får du väl skicka tillbaka pengarna
PayPal skrev:Hello Bo Mellberg,
You sent a payment of $1 055,00 USD to miniDSP Ltd
(onlineorder@minidsp.com)
It may take a few moments for this transaction to appear in your account.
Merchant
miniDSP Ltd
onlineorder@minidsp.com
Instructions to merchant
You haven't entered any instructions.
Shipping address
Bo Mellberg
Sattaregatan 3
22736 Lund
Sweden
Shipping details
The seller hasn’t provided any shipping details yet.
Description Unit price Qty Amount
Order Number: 6239
$1 025,00 USD 1 $1 025,00 USD
Subtotal $1 025,00 USD
Shipping and handling $30,00 USD
Total $1 055,00 USD
Payment $1 055,00 USD
Charge will appear on your credit card statement as "PAYPAL *MINIDSP LTD"
Payment sent to onlineorder@minidsp.com
Invoice ID: 620_4e973f749d9f7ab49d73c53744d7
Johansthlm skrev:Helt underbart!
Någon som vet ungefärlig leveranstid?
Johan
bomellberg skrev:Johansthlm skrev:Helt underbart!
Någon som vet ungefärlig leveranstid?
Johan
Det står faktiskt shipping time 3-5 days, men om nu UMIK är restad (hittar ingen info om det) så kommer det ju att ta längre tid.
bomellberg skrev:...
Nu blir det väntan, men minsta besked från miniDSP kommer jag att delge er här.
/Bosse
AndersD skrev:bomellberg skrev:...
Nu blir det väntan, men minsta besked från miniDSP kommer jag att delge er här.
/Bosse
Tusen tack för initiativet.
Har funderat på en miniDSP alldeles för länge utan att ta tag i det själv!
Någon som kan rekommendera lämplig strömförsörjning? duger en vanlig "bula"?
Finns förmodligen svar i miniDSP-tråden men den är uppe i 54 sidor just nu så jag känner mig inte lat som frågar
Hello Bo,
Thanks for your order on miniDSP.com. Your order #6239 has shipped and see the bellow tracking information available at: https://www.fedex.com/fedextrack/
799452809388
- The unique calibration file is available for download from the product page (http://www.minidsp.com/products/acousti ... ent/umik-1). Once your UMIK-1 in hand, you will be able to read the unique Serial number from the microphone body and enter it in the text box field of the product page.
- The UMIK1 is compatible with a wide range of acoustic measurement software being a driverless USB Audio Class compliant device. For those of you learning Acoustic measurements, we recommend REW (Room EQ Wizard) freely available at the following link: http://www.hometheatershack.com/roomeq/. Besides being an easy to use and powerful software, REW also includes unique valuable features when combined with the UMIK-1. They include automatic SPL calibration and discovery. Hoping you enjoy it and remember to donate to REW to support their work!
- miniDSP platforms require a plug-in for control and configuration. If you haven't purchased a plug- in already, you'll need to purchase one separately from the online store. A download key will automatically be generated at the purchase of the plug-in and a zip file including both Windows and Mac installers can then be downloaded.
- The download of the Adobe Air environment should be done automatically if you have an Internet connection available at the time of installation. However, in case it doesn't happen (e.g. no active internet connection), here is the link to the Adobe Air Environment: http://get.adobe.com/air/
- Also required in PC systems is to make sure your computer has the Microsoft .net 3.5 environment installed. (http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=21 )
- For any technical questions you may have, please take a close look at our forum, download section and FAQ first since they contain a lot of useful information already. If you couldn't find the information you need, you can post your question to the forum or send us an email.
- Finally, we look forward to seeing pictures of your miniDSP project in the Showcase section of our forum. A great way to showcase your project!
Thanks for your support and Welcome to the miniDSP community!
fedEx skrev:Hej BO MELLBERG !
Du har fått ett paket via FedEx med 799452809388. För att kunna leverera sändningen behöver vi förskottsbetalning på tull&moms:1853SEK
Vänligen kontakta oss på 0200-252252 och uppge ditt
kreditkortsnummer eller
alternativt betalningssätt.
Mvh FedEx Express
AndersD skrev:Hur gick det, fick du något svar angående inloggningar för plugin-nerladdning?
info@minidsp.com skrev:Customer Team @ miniDSP via mellberg.org
06:51 (11 timmar sedan)
till Bo
Bo,
That's indeed correct, it's the last batch which has solved the issue of noise we had before.
Best Regards
Devteam
miniDSP Ltd
Workshop No.4. 12/F.
Crown Industrial Building
106 How Ming Street, Kwun Tong, Hong Kong
Tel: +852 23582066
Email: info@minidsp.com
On 4/8/2013 9:09 PM, Bo Mellberg wrote:
One more question:
One of the users has followed a thread on your forums, regarding the UMIK. It seems that one batch of UMIK has problems.
Can you confirm that our UMIKs are "batch 3" and not "batch 2".
Best regards,
/Bo
2013/4/8 Bo Mellberg <bosse@mellberg.org>
Strange, that email didn't reach me, not in the spam-folder either.
Anyway, I will instruct the users to register, and afterwords you will get a list of user IDs from me.
Thanks for the refund!
Best regards,
/Bo
steveo1234 skrev:Då är det bara att hoppas att de får rätt på kalibreringarna nu också. Maila gärna och fråga..
bomellberg skrev:steveo1234 skrev:Då är det bara att hoppas att de får rätt på kalibreringarna nu också. Maila gärna och fråga..
Nej nu har jag slut på silverfat. Du ser adressen ovan.
steveo1234 skrev:Sweet! Du har PM!
EDIT: Sista 255kronorna överförda.
ekkove skrev:Hej.
Jag stämmer in i kören och tackar Bo för hans engagemang.
Om det underlättar att få upp grejerna tillsammans till Stockholm kan jag distribuera dem härifrån.
Jag jobbar i Gallerian och bor på Hägerstensåsen där det i så fall är möjligt att hämta sina prylar. Så om det finns intresse och möjlighet till något sådant får de som är intresserade gärna pma mig.
Ove
tvett skrev:Jag letar och letar men jag är oförmögen att hitta en pinout för expansions-kontakterna. Någon som har?
bomellberg skrev:Paketet ligger i Malmö och ska köras ut idag.
Jag har mailat miniDSP med era användarnamn, ni bör inom kort se att ni har en download där.
/Bosse
steveo1234 skrev:bomellberg skrev:Paketet ligger i Malmö och ska köras ut idag.
Jag har mailat miniDSP med era användarnamn, ni bör inom kort se att ni har en download där.
/Bosse
Är det någon som kommer åt filerna i downloads?
AndersD skrev:steveo1234 skrev:bomellberg skrev:Paketet ligger i Malmö och ska köras ut idag.
/Bosse
Japp, för mig funkar det nu!
Testade för en och en halv timme sedan och då funkade det inte, har nog precis blivit aktiverat.
steveo1234 skrev:AndersD skrev:steveo1234 skrev:bomellberg skrev:Paketet ligger i Malmö och ska köras ut idag.
/Bosse
Testade för en och en halv timme sedan och då funkade det inte, har nog precis blivit aktiverat.
Under download area vill de att jag ska skriva in ett download-ID.
Under user downloads så finns det 4 kataloger som alla innehåller 0 filer.
Tittar jag på fel ställe?
steveo1234 skrev:AndersD skrev:steveo1234 skrev:bomellberg skrev:Paketet ligger i Malmö och ska köras ut idag.
/Bosse
Under download area vill de att jag ska skriva in ett download-ID.
Under user downloads så finns det 4 kataloger som alla innehåller 0 filer.
Tittar jag på fel ställe?
Johansthlm skrev:ekkove skrev:Hej.
Jag stämmer in i kören och tackar Bo för hans engagemang.
Om det underlättar att få upp grejerna tillsammans till Stockholm kan jag distribuera dem härifrån.
Jag jobbar i Gallerian och bor på Hägerstensåsen där det i så fall är möjligt att hämta sina prylar. Så om det finns intresse och möjlighet till något sådant får de som är intresserade gärna pma mig.
Ove
Vore väldigt bra!
Såklart intresserad!
Johan
tvett skrev:Det är synd att ni alla verkar ha tagit "in a box", hade varit kul att se hur folk löste låd-problemet. Jag letar efter en vettig låda att rumstera om kontakterna med.
steveo1234 skrev:bomellberg skrev:Paketet ligger i Malmö och ska köras ut idag.
/Bosse
steveo1234 skrev:steveo1234 skrev:bomellberg skrev:Paketet ligger i Malmö och ska köras ut idag.
/Bosse
Formulerar om: Har någon kollat serienummer på sin UMIK och var numret isåfall högre än #540?
bomellberg skrev:steveo1234 skrev:steveo1234 skrev:bomellberg skrev:Paketet ligger i Malmö och ska köras ut idag.
/Bosse
Formulerar om: Har någon kollat serienummer på sin UMIK och var numret isåfall högre än #540?
Sorry, missade detta. Alla mickar har serienummer #554 eller högre, om nummerna på kartongerna stämmer. Jag vill inte öppna dem.
Vad gäller frakt till er som inte kan hämta själva är det inga problem, men kostnaden får ni naturligtvis stå för. Jag ska kolla upp vilket som blir bästa sättet för UMIK respektive miniDSP.
/Bosse
bomellberg skrev:Jag gjorde en snabb testmätning i fredags och UMIK integrerar väldigt snyggt med REW.
När jag startade REW så kom det upp "Jag ser att du har en UMIK installerad, vill du använda den för mätningar?". Jag svarade ja, och då bad den om min kalibreringsfil som jag laddat ned på miniDSPs hemsida. Sen var det klart!
steveo1234 skrev:bomellberg skrev:Jag gjorde en snabb testmätning i fredags och UMIK integrerar väldigt snyggt med REW.
När jag startade REW så kom det upp "Jag ser att du har en UMIK installerad, vill du använda den för mätningar?". Jag svarade ja, och då bad den om min kalibreringsfil som jag laddat ned på miniDSPs hemsida. Sen var det klart!
Kom ihåg att du behöver REW beta 10 (12?) för att få rätt känslighet via UMIK.
Har jag för mig
AndersD skrev:Hämtade min miniDSP igår, trevligt att få ett ansikte kopplat till forumidentiteten.
Kul också att se bänken som Bosse kämpat med, riktigt häftigt bygge! Snacka om WAF, det finns ingen som tänker på att detta egentligen är en kapabel basmodul x2.
Tackar ödmjukast för tipset angående RTSect, testade som hastigast igår och det fungerar ju fantastiskt bra!
Blir nog till att bygga en motoriserad "mikrofonpositioneringsrigg" tror jag.......
tvett skrev:Jag var inte ens med i detta gruppköp, men jag tackar dig ändå Bo.
Dylika initiativ ska premieras.
ollen skrev:Instämmer med tvett!
Noterade propån nästan från första början, men valde att inte hoppa på då jag ännu inte är framme med mina system.
Tycker att detta skötts förbaskat bra; insiktsfullt, koncist och rappt!
//Olle
petersteindl skrev:ollen skrev:Instämmer med tvett!
Noterade propån nästan från första början, men valde att inte hoppa på då jag ännu inte är framme med mina system.
Tycker att detta skötts förbaskat bra; insiktsfullt, koncist och rappt!
//Olle
+1
PetterPersson skrev:Fick min idag. Tack så mycket, ditt engagemang för detta uppskattas
verkligen. För över de sista slantarna imorgon. Har du vägarna förbi
Västerås någon gång står alltid fikadörren på glänt och doftar nybakta
bullar
steveo1234 skrev:Stort tack till dig för att du anordna detta gruppköpet. Det har gått så bra att det kan få stå som förebild för framtida gruppköp!
PetterPersson skrev:Fick min idag. Tack så mycket, ditt engagemang för detta uppskattas
verkligen. För över de sista slantarna imorgon. Har du vägarna förbi
Västerås någon gång står alltid fikadörren på glänt och doftar nybakta
bullar
AndersD skrev:BUMP!
Till frågan.....
Är det någon som vet hur 2.1-advanced fungerar när man aktiverar monoläget?
Har man fortfarande två utgångar (till basarna) och kan dessa två EQas individuellt? I mjukvaran verkar det ju funka men frågan är om den verkligen släpper signal på båda utgångarna?
Jag har två olika bassystem som måste EQas olika för att "passa ihop" så jag är i behov av separata utgångar, även om det är mono.
(Kan kanske verka slött att inte testa själv men jag har byggt in mina prylar så det tar en halv dag bara att koppla om och ändra till miniDSP)
Någon som vet?
devteam skrev:Anders,
Sure you can have different EQ but that's not really recommended as you'd start to have some weird behavior when you mix the 2 together (mixer at last stage)
DevTeam
AndersD skrev:Skrev frågan på miniDSPs forum samtidigt som jag skrev här, idag fick jag ett högst förbryllande svar!devteam skrev:Anders,
Sure you can have different EQ but that's not really recommended as you'd start to have some weird behavior when you mix the 2 together (mixer at last stage)
DevTeam
Som jag tolkar deras svar mixar man inte till mono förrän efter EQ mm. Skulle innebära att det blir samma utsignal på båda hur man än gör.
edit: Skit också, tänkte lösa det genom att köpa ytterligare en miniDSP men det lär ju inte hjälpa. Hur jag än gör kan jag inte köra mono om jag vill ha två separata subsystem!
Hmmmmm, det blir nog dammsamlande ett tag till
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster