Moderator: Redaktörer
dicken85 skrev:Jag har räknat fel tror ja lådan är ca 43gånger43gånger43 fast lite större ändå med tanke på sidorna är välvda så 79 liter sa en kalkyl på internet så närmare 80 liter i verkligheten då. Borde ju funka iallafall
dicken85 skrev:boom
lådisten du pratar om hur märks de i verkligenheten mindre max spl låter sämre?
Epoxi är ju väldigt vattenbeständigt, och fäster hårdare på materialet än inträngande vatten kan sära på fogen, vilket t.ex polyesterplast inte klarar alls lika bra, så det är ju klart intressant.Glebster skrev:Intressant om man kan komma runt det kända MDF-skarvproblemet med epoxi! Kör hårt.
dicken85 skrev:japp jag har en sls12 o jämföra med precis bredvid och sls gör allt bättre utan dom lägsta frekvenserna
har ja köpt bland dom dyraste basarna i sverige och den gör de inte bättre än sls
den borde göra allt bättre än sls tycker jag även musiken
lägger ja på flackare filter så låter de lite bättre
kör ja med brant delning låter de rent ut skit till musik
dicken85 skrev:Jag delar recivern ingen delning i minidsp bara så jag har lagt på boost i botten komorokhar även provat köra på mainout ochtestat alla möjliga delningar i get har låtit bättre
dicken85 skrev:Jag delar recivern ingen delning i minidsp bara så jag har lagt på boost i botten komorokhar även provat köra på mainout ochtestat alla möjliga delningar i get har låtit bättre
dicken85 skrev:en tanke bara känns inte som nått kopplingsfel när sls12an spelar precis som den ska. vad ska göras annorlunda med denna basen
jag har ett amtech 1000 pa slutsteg den sitter normalt på subout imellan sitter minidsp som jag andvänder till att EQa förstärkaren heter yamaha dspz1 källan in kommer från en bärbar dator
med EQ har ja lagt på 3db vid 20hz 6db vid 15hz och 3db vid 10hz
provade att köra på mainout på förstärkaren och andvände delningen i minidsp kör ja 48db/oct 24db/oct andvänder jag 12db/oct låter de lite bättre men släpper igenom för mycke höga frekvenser
jämförelsen ja fick av jonas på bygg din bas va att sls var mer för musik och sdx mer för film men i min värd borde sdx göra allt bättre den ska väll klara att återge bra bas i musik med?
lr har ja varit så dåligt påläst att sdx bara är pumpa luft bas under 20hz
för nått över de låter piss
dicken85 skrev:Här provat de boom o bara dela med minidsp. Och någon cd har jag inte
Tycker jag fel om ja tror att de ska vara bättre prestanda i sdx va sls12?
zartok skrev:Jag vet att 15" hade problem med korgupphängningen, men att dom skulle ha fixat det. Jag var ju intresserad av samma element, men då deras nya 15" bara är i prototyp så undvet0k jag dom. Lyckligtvis ska nog tilläggas. Men du har väl redan fräst?
dicken85 skrev:ska ringa jonas igen imorgon får se om han svarar på helgen.
ne vet inte ens om jag vill ha detta element längre
även om han testar de innan han skickar
boom skrev:dicken85 skrev:ska ringa jonas igen imorgon får se om han svarar på helgen.
Det som är konstigt att man har inte läst någon annanstans att det skulle vara felaktiga element och det på utländska forum .
MagnusÖstberg skrev:boom skrev:dicken85 skrev:ska ringa jonas igen imorgon får se om han svarar på helgen.
Det som är konstigt att man har inte läst någon annanstans att det skulle vara felaktiga element och det på utländska forum .
Det är väl inget konstigt om något element blir felaktigt? Kan hända vem som helst.
MagnusÖstberg skrev:boom skrev:dicken85 skrev:ska ringa jonas igen imorgon får se om han svarar på helgen.
Det är väl inget konstigt om något element blir felaktigt? Kan hända vem som helst.
dicken85 skrev:Boom
skulle du kunna simulera i basta på min låda i portad
hur långt rör jag skulle behöva och storlek antal
ladda ner basta men fatta ingenting
behöver inte vara superlågt avstämd
dicken85 skrev:Började med 50 procent sen tog ja bort till den va tom ingen större skillnad på ljud
Går de bra att göra 90 graders böjjar på röret?
Här mailat med bob på css han är bara haft 2 basar i usa som vart fel på men han har hårda kontroller på basarna innan han säljer dom. Men i Sverige kommer dom direkt från China utan kontroller
boom skrev:dicken85 skrev:Började med 50 procent sen tog ja bort till den va tom ingen större skillnad på ljud
Här mailat med bob på css han är bara haft 2 basar i usa som vart fel på men han har hårda kontroller på basarna innan han säljer dom. Men i Sverige kommer dom direkt från China utan kontroller
Jo det går bra med 90 böj.
Aha där ligger problemet dom skickar dåliga element som inte klarar QC
dicken85 skrev:Okay ska de va snällare böjjar?.kan man ta 2 portar och halvera rör längden?
sky_eye skrev:boom skrev:dicken85 skrev:Började med 50 procent sen tog ja bort till den va tom ingen större skillnad på ljud
Jo det går bra med 90 böj.
Aha där ligger problemet dom skickar dåliga element som inte klarar QC
Nja, det blir inte bra. Men det kan fungera hyggligt.
dicken85 skrev:jaha okay då får de bli en enkelport då med andra ord.Kan man kompensera böjjen med lite längre rör? .och en fråga när ja gör en 90 gradersböjj vartifrån mäter ja längden på röret innerkant av 45gradarn lr utvändigt?
.dicken85 skrev:jaha okay då får de bli en enkelport då med andra ord.Kan man kompensera böjjen med lite längre rör? .och en fråga när ja gör en 90 gradersböjj vartifrån mäter ja längden på röret innerkant av 45gradarn lr utvändigt?
zartok skrev:En av daytons 390-serie (den jonas w kör med) tror jag trivs rätt bra i liten låda. Specen säger under tre kubikfot som rekommenderat.
bakerman22 skrev:zartok skrev:En av daytons 390-serie (den jonas w kör med) tror jag trivs rätt bra i liten låda. Specen säger under tre kubikfot som rekommenderat.
Fast å andra sidan så rekommenderas en 3 cubic feet sealed till LMS 5400 ultra också...![]()
Inte för att jag skulle sätta ett sånt i en sån låda men..
dicken85 skrev:dubbel kolla saldot? hur menar du nu?
är dom prisvärda är du nöjd med dina?.Men du hade 4st va
ORgANic skrev:Jonas är det RSS390HF du har? Dom hade jag inte velat stoppa in i 80l.
RSS390HO har dock ett lägre q så de bör fungera i 80l det blir dock inte q0.5
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster