Är nu i en process med Paypal om den ovanstående skivan jag köpte då säljaren [självklart] lurade mig på returfrakten eftersom han insisterade att jag skulle skicka tillbaka den och lovade att betala för det. Prrt... Tji fick jag, för när han fick tillbaka skivan, som han lagt ut på en auktionssajt osedd med bedömningen VG (Very Good) uppgraderade han skivan, eftersom han nu inte bara inspekterat den, utan *drumroll*
lyssnat på den, till NM (near mint), och då gick jag tydligen magiskt miste om returfrakten. Titta på bilderna ovan, är den skivan nästan Near Mint!
Jag har fått tillbaka skivan.
Har du spelat den överhuvud tagit?
Jag har spelat igenom hela skivan och trotts de tysta partierna som är många är där knappt något mer än lite knaster på två ställe.
Inga hack inga höga missljud utan en helt normal VG och t o m lite bättre.
Jag är trött... fan vad less jag blir på folk... Men det är i detta fallet ganska off-topic, så vi pratar inte mer om det här. Think positive!
Fostex skrev:Är det LP12-fjädrar?

Japp, Sondek. Helt nya fjädrar till en standard LP-tolva. Thorens-spelaren jag slutligen fick tag på blev en TD 166'a vilket innebär en innertalrik i resin (plast) som väger betydligt mindre än den i metall, därför har dom spelarna, till exempel TD 160 hårdare fjädrar... ugh, meningsbyggnad, hur skriver jag... Ni får ursäkta, är inte riktigt på humör idag. Nåväl, Linn-fjädrarna är för att jag skall kunna vikta sub-chassit och tallriken till 4+ kilo. Original-fjädrarna bottnade ur redan vid 3,5 kilo. Totalvikten för en TD 166 (alla med innertallrik i plast) är ungefär 2,6 kilo.
Jag har sparat i nästan ett år för att kunna köpa en vettig pickup utan att frun min slår ihjäl mig, och halva ny-priset för den här verkar väl okej?
[Bilderna är tagna med ett Tradera-fynd; risig EOS 350 för 400 spänn och en vadfandetnuheterapparat från Ebay för 7 kronor som vänder på objektivet för att fota macro, för vem har råd med ett sån lins]
Sorry, inget pris för den som först kan gissa vilken pickup. Men om du inte ser det direkt, är du ganska kass.

P.S. Hoppas ingen moderator ser hur många gånger ett inlägg är redigerat