Moderator: Redaktörer
Johannes skrev:okej .. då nöjer jag mej med min avstämning eftersom dom står närmare väggen.
att ha diskanten ocentrerad på¨baffeln bryr jag mej inte heller om då.
men vad tycker du om att fräsa ner diskant och bas i baffeln?
MagnusÖstberg skrev:Det är rätt stor skillnad du infört.
...
Johannes skrev:Hej igen allihopa. Jag har nu lödat om filtrena. Och bytt plats på dom 2 motstånden föråatt få en 2db höjning av min diskant d2905 9300 och nu när jag sitter och lyssnar ärden en skillnad. Högtalarna har blivit mer framträdande och spelar nu lite mer ut.
Dom har blivit ännu mer klarare. Dom har blivit ännu bättre.
Tack så hemskt mkt. Eran hjälp är guld värd. Eran kunskap är riktigt imponerande.
Så små saker som gör det . Och det är väl det som gör en konstruktion bra.
Åter igen tack. Nu skalk jag förädla högtalarna med faner och lack front tyg m.n.
Hade önskat att man kunde lägga upp bilder.
God jul på er snart
Johannes skrev:Haha ja självklartgrabben tycker det är kul med högtalare.
Jocke skrev:Jag har faktiskt inte tagit min nya fräs i bruk än - den står här och tittar uppfordrande på mig...Om du inte ska göra nya bafflar är det nog knepigt att försänka... det finns någon jättegammal tråd om någon som gjorde "pluggar" för hålen för att kunna centrera. En annan variant är ju att lägga en tunn masonit eller golvmatta på baffeln och göra större hål!
Johannes skrev:jag undrar vad är box Q värde? vad skall man sträva efter ?
Johannes skrev: vad är exakt group delay ?? vad sklall man stärva efter ?
Johannes skrev:Skit oxå. Så den kan vara bidragande till lite långsamma. Synd då jag har massor såna spolar . Då får jag beställa nya. Och dom skall vara luftlindande alltså.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster