Hej hopp!
Jag har sedan ett antal år tillbaks två stycken Kappa 600 frontar som har fått gå i pension. Detta då ett mellanregister pajjade p.g.a lekfulla katter, samt en sambo som lobbade starkt för ett par mindre högtalare.
Jag har inget intresse av att laga dom, även om det inte skulle vara någon speciellt stor kostnad, så jag tänkte istället försöka göra något kul med dom. Då slog mig tanken att man kanske skulle kunna ta och bygga två subbar av dom istället.
Hade tänkt mig att integrera dom i en TV-bänk som ska byggas av IKEA's kökshyllor. Hela TV-bänken ska sen monteras upp på väggen, (hela väggen har en OSB-skiva bakom gipset). Tror ni att vibrationer skulle kunna bli ett problem här? Är inte speciellt intresserad av att dom ska spela überdjupt, vill nog snarare få dom att avlasta stativarna vid musiklyssning i första hand.
Nu till min allra första fråga, (lär bli måååånga fler framledes): Är det någon som känner till vad baselementet i Kappa 600 har för specar, alternativt vet var man kan finna information?