Superfint.
Om jag får föreslå…måla hornet i en ljus grågrönbeige ton.
Moderator: Redaktörer
eljulio skrev:Jättefint tycker jag. Guld på sidorna hade också kunnat funka mot den gröna färgen.
juanth skrev:Superfint.
Om jag får föreslå…måla hornet i en ljus grågrönbeige ton.
smile skrev:Jag gillar verkligen den här typen av högtalare.
Jag är jätte nyfiken på hur de låter i hemmiljö?
Är tanken att du ska lyssna på dem till vardags?
Kalejdokom skrev:Jättesnyggt med den gröna looken och mycket fint hantverk, bra jobbat.
Jag håller kanske med om att hornet inte riktigt matchar lådan. Ett alternativ kunde vara att göra en svart tygfront framför hornet. Lite trixigt att få till en ram med fasade insidor, men det fixar du!
Prozac skrev:Mycket snyggt, jag hade lagt till gummihjul i varje hörn så att det går att rulla runt dem och så att de ser lite luftigt ut under dem. Man skulle kunna ha större hjul i framkant och därmed få en liten lutning uppåt om diskanthornets riktning hamnar en bit ner jämf med lyssningsposition.
https://www.biltema.se/bygg/beslag/transporthjul/transporthjul-2000039857
hifi_nirvana skrev:Snyggt, men skruvarna i hornet hade jag bytt till samma färg som hornet har.
RobotKeso skrev:Håller med om svarta skruvar.
Såhär ser det ut just nu, inte satt på ena yamahamärket.
[ Bild ]
Det var verkligen skitjobbigt att klä om så stora högtalare.Haft massa jobb så inte hunnit göra finliret ännu. Men nu går det att lyssna.
Tyvärr så började min Sony ge upp så min Nad 3020 får vara vikarie så länge. Letar efter ett trevligt äldre slutsteg.
FBK skrev:Du har väl kollat detta https://www.rehifi.se/slutsteg/gas-son-of-ampzilla Går säkert att ta bort den hemska lampan i knappen och byta färg i mätarna till trevligare än brandgult. De har även andra äldre steg och även försteg. Bara ringa och fråga hur de låter då jag misstänker att du vill ha lite varmare klang än helt neutralt med tanke på din Sony som jag känner igen. Tror jag lyssnade på något liknande hemma hos en herre med PA högtalare som han hade DIY lite med, lät imponerande bra ihop med Sony. Detaljerat men lite varmt.
hifi_nirvana skrev:RobotKeso skrev:Håller med om svarta skruvar.
Såhär ser det ut just nu, inte satt på ena yamahamärket.
[ Bild ]
Det var verkligen skitjobbigt att klä om så stora högtalare.Haft massa jobb så inte hunnit göra finliret ännu. Men nu går det att lyssna.
Tyvärr så började min Sony ge upp så min Nad 3020 får vara vikarie så länge. Letar efter ett trevligt äldre slutsteg.
Snygg färg på högtalarna passar bra. Liknar en Sony STR-V5 du har i bänken. Har du funderat på att laga den. Den vinner inga poäng på sin mätprestanda men desto fler på sitt utseende. Ganska så lättmekad och helt klart värd att lägga några tusen på.
Calleberg skrev:Det tar sig, men du behöver svartare skruv och större hörnskydd innan det blir perfekt.
Kanske att feta svarta plastskydd skulle funka ännu bättre än kromade på de där. Mässing hade funkat om de varit mkt större och även loggan varit i guld, nu ser det för ynkligt ut.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster