Tips på böcker är ju alltid vanskliga beroende på att jag inte vet vad du kan men du bör behärska grundläggande ellära (med jw och vad allt det innebär). En bok (vet inte om den är extremt bra för jag har inte läst så många andra:) ) är exempelvis 'Ellära Faktabok 1/GyT' av Hans Lundqvist och Stefan Olofsson. Användes i El-inriktningen på om man gick teknisk linje på gymnasiet tidigare. Finns säkert modernare böcker nu.
Sedan så behöver man en bok som grundläggande beskriver hur de olika elektroniska komponenterna fungerar. Då finns det ett antal böcker på bl a Elfa. Skulle misstänka att 'Grundläggande elektronik' av Bo Johnson skulle vara intressant.
Dessutom så behövs det grundläggande kunskaper i reglerteknik. Finns också ett antal böcker på Elfa om det. 'Reglerteknik-grundkurs' borde vara lämplig.
En liten not: jag har inte läst böckerna om grundläggande elektronik och reglerteknik här ovan så jag vet inte om de är bra men jag kan misstänka att de kan vara lämpliga.
Utöver detta så är ju boken av Self självskriven samt säkert lite annnan litteratur som handlar om specifikt förstärkande kretsar.
På Gamuts hemsidor så får man rekommendationen om boken 'High Performance Audio Power Amplifiers' av P. Duncan och den kan säkert vara vettig. Den ligger högt på min lista över böcker som ska köpas.
Kanske Rebo, Morello och Pabo har andra förslag/tips?