Moderator: Redaktörer
Rookie skrev:Jag pysslar för närvarande på en 2-vägare med W3-871S och HiVi F6. Ska rapportera hur det blev när de väl är klara...
Nwalmaer skrev:Nackdelar - Tråkigt med pressat stålchassi, hade gärna betalat en slant mer för ett gjutet sådant. Men tack vare en lätt neodymiummotor så är det inget större problem.
haffe skrev:Jag kanske letar på fel ställen, men jag har inte hittat många byggen alls med HiVI, och i synnerhet inte med HiVibas och HiVidiskant samtidigt. Det gör mig lite fundersam, det verkar ju vara bra element. Är högtalarbyggare bara konservativa?
IngOehman skrev:Har du lust att förklara vad du menar med det?
Nwalmaer skrev:Nackdelar - Det tror jag inte!
Nwalmaer skrev:IngOehman skrev:Har du lust att förklara vad du menar med det?
I den axeln som krafterna vid spelning uppstår är pressade chassin oftast starka nog, kan jag tro.
Men i transport eller rent allmänt har jag erfarenhet av att stora ferrit magneter, även om dom är skruvade, helt enkelt bänder sig loss ifrån chassiet (och deformerar det permanent i processen) då det lokalt är relativt mjukt. Det känns inte särskilt bra.
Nwalmaer skrev:Ja, det kanske det finns. Men när du specialbeställer dina element från ex. Seas och Vifa (Tymphany), specifierar du då någon gång att chassiet skall vara pressat? Jag tvivlar.
I piP är det av plast...
Nwalmaer skrev:Ja, det kanske det finns. Men när du specialbeställer dina element från ex. Seas och Vifa (Tymphany), specifierar du då någon gång att chassiet skall vara pressat? Jag tvivlar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster