Moderator: Redaktörer
Kraniet skrev:Ska bli kul att se den färdiga högtalaren.![]()
Jag röstar emot ben. Fräckast vore ju om den hängde på väggen. Kommer den verkligen bli så tung som 30 kg? ska du bygga i sten eller vad?(behöver ju bara 16mm tjock mdf som mest, delar kan nog vara 12 eller 14mm)
Har du kollat så du får plats med elementens magnetsystem? Ser ut som att det skulle kunna bli problem.
Har du kollat så du får plats med elementens magnetsystem? Ser ut som att det skulle kunna bli problem.
Denna dämpkorg har impedansjusterats på Sonabfabriken för att ge den enskilda högtalaren korrekt basåtergivning och rätt transientsvar och bör därför inte röras.
Däremot bör mellanbaselementet tas ur och åtgärdas enligt Renoveringstips.
Imperial-Blomman skrev:Kör m SB17NRX2C35-8 istället.
Dom ere mer drag i än Satori.
rikkitikkitavi skrev:Namnet är givet, Halfrombohedron...
Är det inte läge för en dämpyta närmast elementen, på väggen?
Då måste väl högtalaren ut lite från väggen
Stödben förtar hela poängen , då kan du lika gärna förlänga högtalaren ner mot golvet och få en större kavitet att utnyttja till något. Men det är min bak.
Kul ide är det. Men vinklarna blir satan att få till
exmag skrev:Har ingen alls nu.
exmag skrev:Det förvånar mig att jag inte har någon anläggning efter att jag skrotade den förra. Tanken var att jag skulle bygga en ny direkt efter men så blev min fru sjuk så jag lade det på hyllan. Vad det gäller att sparar el tänkte jag bara spela på den nya när solen skiner, kan bli lång vinter...
solhaga skrev:Kul!
Lycka till!!
rikkitikkitavi skrev:exmag skrev:Det förvånar mig att jag inte har någon anläggning efter att jag skrotade den förra. Tanken var att jag skulle bygga en ny direkt efter men så blev min fru sjuk så jag lade det på hyllan. Vad det gäller att sparar el tänkte jag bara spela på den nya när solen skiner, kan bli lång vinter...
Då skall du ju absolut satsa på någon Nelson Pass större klass A steg så du har maximal egenutnyttjande av solelen.
Ett 10 kWh batteri räcker ialla fall till ett halvt dygns finlyssning.
Alternativt ngn form av Klass AB-D steg så kommer 10 kWh batteriet räcka flera månader.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 230 gäster