Edit:
Det jag ville uppnå med modifikationen var att på enklaste sätt kunna koppla in ett aktivt filter mellan förstegsdelen och slutstegsdelen på min 2105:a. Lösningen som jag valt är att bestycka 2105:an med 7 nya ingångar kopplade direkt till slutstegsdelen så man i princip har ett sepparat försteg och 7 slutsteg i samma låda.
Först ett par varningens ord:
Det handlar om att tjuvkoppla slutstegen och eftersom de egentligen inte är gjorda för att kommas åt utifrån måste man vara lite försiktig när man kopplar in och ur kablaget för att undvika att skada inträffar (skyddskretsarna funkar dock utmärkt, men det kan bli rätt otrevliga thumps om man rycker kablaget när förstärkaren är på). Dessutom måste man se till att ingångarna inte ligger och flyter (är oinkopplade) för att man skall slippa störningar.
I alla fall... Så här ser 2105:an ut cabbad:

Letar vi runt lite så hittar man följande intressanta korskopplingskort:

Ovan ser man en kabel med buntband om som slutar i en 15-polig (?) orange kontakt. Detta är de 8 lågnivåkanalerna från processorkorten guardade av 7 jordsladdar. Bredvid denna kontakt går en anslutning till slutstegen, och lite längre upp i vänstra hörnet syns ett par kontakter som ansluter till pre-out kortet. Hmm. Intressant... efter lite noggrannare undersökning hittar man pinouten vid kontakterna:

Trevligt. Efter lite okulärbesiktning och mätning medelst osciloskop så står det klart att det egentligen bara rör sig om att koppla processorns output direkt till pre-out kortet (utan att gå via korskopplingskortet ovan. Inputen till slutstegen drar sedan in till korskopplingskortet. Hänger ni med ? Bra. Så här ser det ut när jag förlängt processorns output:

För att kunna backa moddningen använder jag kontakter istället för att löda direkt. OK, då var det dags att sepparera pre-outen från korskopplingskortet:

Här har jag klippt isär kontakterna. Som synes måste man kasta om vissa sladdar på ett finurligt sätt för att min förlängda processor-outputkabel skall passa:

Dags att sätta tillbaks kortet. Så här ser det ut (den förlängda kabeln skall kopplas in på pre-outens kontakt. Kontakten mot korskopplingskortet kommer inte användas när allt är klart):

Finfint. Det som återstår är att skapa en breakout-box till de nya ingångarna för slutstegen. Jag köpte en liten låda på elfa och ett par billiga kontakter. Jag hade tänkt göra det lite snyggare, men jag blev full en kväll och tyckte det var en utmärkt ide att snickra låda. Det är svårt att borra i plast... visar bara baksidan:

Lådan kopplar jag sedan in till korskopplingskortet på kontakten som förut var ingången från processorkortet. Har inga bra bilder på det men nedan kan man kanske skymta den lilla svarta breakout-lådan och den grå flatkabeln som slinker in genom en ventilationsslits bakom de två rca-kablarna:

Häpp! Förutsatt att man ser till att inte ingångarna ligger och flyter så funkar det utmärkt.
Henrik
Edit: Flyttade bilder från beige gratis site till faktiskt.se