100 kilo mdf ganska precis.
Moderator: Redaktörer
zartok skrev:om resultatet skulle bli bra är till största delen hans förtjänst.
zartok skrev:Kom just på en sak... Hur fasen ska jag kunna fräsa så små hål som jag behöver göra till alla element? Fräsens mall är nog för stor för det. Hur har ni gjort?
zartok skrev:Annars så kanske man får försöka göra en egen. Problemet är att jag ev inte har material till det. Men vi får se. Tack så mycket för hjälpen, båda tvåhoppas att jag hittar en jigg, annars så blir det att försöka göra en som cortado länkat till
zartok skrev:Jag har nog någon plywood ledig annars. Smälla ihop två såna på 4mm och sen köra en jigg på det borde nog gå. Det är ju som bara att ta en avlång bit och en spik på rätt ställe tänker jag. Eller skruv.
Montera från undersidan tror jag kommer bli ett krav då fräsen är riktigt stor, men det får fundera ändå med såna där småbitar
Emanuelgbg skrev:Fräs-jiggar finns att köpa på Tyska ebay men det är klart.. det tar ju en vecka innan du får den!
http://www.ebay.de/itm/Fraszirkel-fur-d ... 335c38e75e
Cortado skrev:Jag vill inte pajja nått här men jag hade nog byggt en mt-topp först, jobbat på att integrera diskanten och woofern med tanke på tonkurva, delning, spridning och alla andra aspekter. Sen hade jag lagt till ett element för en mtm-lösning och gjort nödvändiga justeringar. Sen hade jag lagt till de andra elementen.
Lite av ett stegvist läroprojekt.
DVD-ai skrev:Nja, jag hade nog mätt på rubbet direkt
Men i omgångar för var del, diskant sedan mellan/woofer och sist woofers.
Sedan slagit ihopp allt och lekt med delningar
Cortado skrev:DVD-ai skrev:Nja, jag hade nog mätt på rubbet direkt
Men i omgångar för var del, diskant sedan mellan/woofer och sist woofers.
Sedan slagit ihopp allt och lekt med delningar
Först av allt skall man nog spela in "basarna" så saker inte ändrar på sig vartefter man satt ihop allt. I övrigt tycker jag din idé är bra, med att man bygger ihop det i omgångar och mäter upp allt så man ser vad som händer hela tiden.
Emanuelgbg skrev:Fräs-jiggar finns att köpa på Tyska ebay men det är klart.. det tar ju en vecka innan du får den!
http://www.ebay.de/itm/Fraszirkel-fur-d ... 335c38e75e
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster