Illuminatus skrev:cobra-427 skrev:Rakt av skulle jag bygga ny tv-bänk med "inge tjafs" två stycken LMS Ultra 18" i två separata lådor ca 240 l styck.
Slutsteg som exempel Proline 3000/5200:-/ärligt 2000W/4 ohm eller om du vill ha något värre FP14000 klonen från
Sanway/ca 10 000:-/ca 4000W/4 ohm.
http://www.data-bass.com/data?page=system&id=3&mset=35Det här presterar den i en 120 liters låda vad tror du den gör i ca 220 liter låda.
Det räcker nog för din lägenhet dom flyttar ca 15-16 liter dom du har flyttar ca 5-6 liter och spelar inte i närheten
lika starkt längst ner....gav jag dig griller i huvudet nu...

Är inte LMS Ultra "fruktansvärt" dyra? Jag vet vilken bas det är och att den ligger i topp bland de bästa element för låga frekvenser man kan få tag i. 10 000/st har jag lagt på minnet men det kanske inte stämmer? I priset är det fraktat, tullat och momsat...
Griller i huvudet minst sagt

Vi är alla olika....men för mig när jag bygger så vill jag vara nöjd även morgondagen och inte börja fundera på mer bas...

Så det är därför jag bygger Bastornen jag kommer inte att kunna använda dom fullt ut i det rum som dom kommer att stå i och rummet har jag redan bestämt att inte bygga om = klart
Sen så tänker jag lite framåt för dig när du eventuellt flyttar i hus går det att bygga fler lådor i biorum om du tycker att det behövs och man kan bygga bänken klar för två element.
Sedan när man har råd monterar man in det andra elementet så är allt färdigbyggt för två element.
Jag sa åt en på ett annat forum som inte hade råd att köpa två element fast han skulle senare ha två basar att den som skulle bygga lådorna att bygg två på en gång.
OBS...nu har han två basar som spelar och väldigt glad att han lyssnade på mitt förslag om två lådor

Jag hoppas att det går bättre än för mig när det gäller SI HT 18"