Moderator: Redaktörer
Neuhausen skrev:Vill man ha det så tunt som möjligt så blir det ganska brett, så här blev det när jag lät den växa tillräcklig för WO24p basen. Här med kanske lite onödigt stor 74l invändig volym, ungefär 3.5-4.5l går bort för SB17 lådan.
Neuhausen skrev:Vill man ha det så tunt som möjligt så blir det ganska brett, så här blev det när jag lät den växa tillräcklig för WO24p basen. Här med kanske lite onödigt stor 74l invändig volym, ungefär 3.5-4.5l går bort för SB17 lådan.
Chris71 skrev:Neuhausen skrev:Vill man ha det så tunt som möjligt så blir det ganska brett, så här blev det när jag lät den växa tillräcklig för WO24p basen. Här med kanske lite onödigt stor 74l invändig volym, ungefär 3.5-4.5l går bort för SB17 lådan.
Nyfiken fråga, så SB17 används bara som mellanregister i denna konstruktion med tanken på volymen?
johaneriksson skrev:Delningsfrekvensen mellan bas och mellan är kring 450 hz.
Froggy skrev:Yes, det stämmer med min tanke. Frågan är om resonemanget är korrekt? I-or s'il te plaît ?
Nattlorden skrev:johaneriksson skrev:Delningsfrekvensen mellan bas och mellan är kring 450 hz.
Tuff avvägning... om man offrar golvstödet för bättre integration med mid eller ej. ( Eller så petar man i två basar)
Maarten skrev:Summa summarum:
Baffel, delningar och avstånden i Rävelator är anpassade för att minimera SBIR. En flytt av baselementet längre ner hjälper inte ytterligare då SBIR för golvreflex hamnar över 500 Hz med nuvarande placering (om jag minns rätt).
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] och 203 gäster