Moderator: Redaktörer
Jens skrev:Är det ett framtida basstöd till "pissmojarna"?
/Jens
petersteindl skrev:
Vad gäller lackering så är det så att en av sidorna inte blir 100 %-ig som de andra 5 sidorna och då valde vi att bottensidan blir den sämre. Det är väl lika som på piP tror jag.
misanplass skrev:Peter:
Tack för prisangivelsen för specialfärg.
Jag spar motorcykelfärgen till ett annat projekt.
Ledsen om du och John lagt ner mycket tid att undersöka detta.![]()
Tidigare önskemål:
3st SL+LM+L(2st kawasakigrön + 1st svart)
Nytt önskemål:
2st BR+LM+L vit
1st SL+LM+L svart
+tillbehör
/Robert
Laila skrev:petersteindl skrev:
Vad gäller lackering så är det så att en av sidorna inte blir 100 %-ig som de andra 5 sidorna och då valde vi att bottensidan blir den sämre. Det är väl lika som på piP tror jag.
Överväg gärna att låta baksidan vara den sämre då högisen
ju är konstruerad att stå relativt tätt mot bakgvägg + att
ett hål för terminaler ju skall upptas.
Skrivet av den som även kan tänka sig att lira hojtarn liggande.
petersteindl skrev:Kan ni andra speca något hur ni vill ha lådorna och vad ni vill ha med i byggsatsen.
MvH
Peter
petersteindl skrev:För de som skall ha specialfärg med extrasuperduperglans så kan läget vara annorlunda. John skall räkna på det. Det är dock en sak som är ett krav enligt John, och det är att han måste få färgen i NCS kod. Så, misanplass och i och Tygelby får hosta upp NCS-koder på deras respektive färg. Merkostnad blir 750 kr för en, två eller tre högtalare
petersteindl skrev:...
För de som skall ha specialfärg med extrasuperduperglans så kan läget vara annorlunda. John skall räkna på det. Det är dock en sak som är ett krav enligt John, och det är att han måste få färgen i NCS kod. Så, misanplass och i och Tygelby får hosta upp NCS-koder på deras respektive färg. Merkostnad blir 750 kr för en, två eller tre högtalare
...
Här kan du hitta lite mer information om NCS systemet.i skrev:petersteindl skrev:...
För de som skall ha specialfärg med extrasuperduperglans så kan läget vara annorlunda. John skall räkna på det. Det är dock en sak som är ett krav enligt John, och det är att han måste få färgen i NCS kod. Så, misanplass och i och Tygelby får hosta upp NCS-koder på deras respektive färg. Merkostnad blir 750 kr för en, två eller tre högtalare
...
Hur tar man reda på NCS-koden ? Och vad är det för något ?
i skrev:petersteindl skrev:...
...
i skrev:(Tack Rundberg, jag hittade själv efter att ha fått den originella idéen Google...)
Alltså, Jag vill ha NCS färgkod S6337-Y87R !
i skrev:Är de färdiga i morgon ?
Eller måste jag vänta till i helgen ?
TygelBy skrev:petersteindl skrev:För de som skall ha specialfärg med extrasuperduperglans så kan läget vara annorlunda. John skall räkna på det. Det är dock en sak som är ett krav enligt John, och det är att han måste få färgen i NCS kod. Så, misanplass och i och Tygelby får hosta upp NCS-koder på deras respektive färg. Merkostnad blir 750 kr för en, två eller tre högtalare
Tack för att du tog dig tid att undersöka möjligheterna, men jag väljer också att följa med strömmen i detta fall. Det får helt enkelt bli vita för mig också.
2 x BR LM+L VIT
Ledsen om jag varit besvärlig och att det kanske skapat merjobb.![]()
/TygelBy
i skrev:i skrev:petersteindl skrev:...
...
(Tack Rundberg, jag hittade själv efter att ha fått den originella idéen Google...)
MagnusÖstberg skrev:i skrev:(Tack Rundberg, jag hittade själv efter att ha fått den originella idéen Google...)
Du uppfann Google för du ville ha tag på en NCS-kod !!![]()
![]()
Respekt!!
Nusse skrev:2x BR, LM, SV (30 GL)
Blir det nåt "releaseparty" och isf när och var?
Naqref skrev:Maarten skrev:Är diskant helt spikad? Naq nämnde ju CT62 som en fin diskant som inte finns längre, men OBIxxx finns ju och kostar väl inte mer än DX25?
Diskant är spikad. Jag tänker inte bygga om lådorna för en annan diskant och göra om alla mätningar.Obi-diskanten passar inte i en plan baffel och den kommer att kosta bra mycket mer. Eftersom vi säljer allt som ett kit och subventionerar basen en aning (den borde kosta i närheten av basen till piPs) så kan man säga att man i princip får diskanten på köpet. Mer prisvärt än så blir det inte.
JTarnstrom skrev:Jag stryker mig från min reservplats. Ber om ursäkt för besväret.
RogerGustavsson skrev:Hur blir det med diskantplattorna, kommer de att finnas färdigskurna?
Delningsfilterkomponenter (minsta spolarna och Audyn kondensatorer och MOX motstånd), basreflexportar, anslutningsterminaler, skruv, tätningslist etc. hamnar på minst 1500 kr/par hos HiFiKit. Med elementsats och lackad låda blir det tal om 2500+1300+1500=5300 kr/par. Man kan kanske hoppas att ett helt kit blir lite billigare från Larsen än att köpa lösdelarna från HiFiKit?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster