Moderator: Redaktörer
Det trodde jag också innan, men så fungerar det tydligen inte, man kan gratis EQ:a upp allt som apparaterna skär bort.MagnusÖstberg skrev:Har den fallit 3dB vid tänkt frekvens så är det bara att räkna bort halva stegets maxeffekt. Och skall du ha 6dB lyft i botten också så kan du börja räkna bort ordentligt med effekt...
Det blir inte myclet kvar om man vill lyfta 12dB, ie 15dB mindre än märkeeffekten...
Komorok skrev:Tack för tankarna Svante, men det jag kanske borde skrivit är att mina w121 spelar i 51 l slutna lådor.
Alexi skrev:Det trodde jag också innan, men så fungerar det tydligen inte, man kan gratis EQ:a upp allt som apparaterna skär bort.MagnusÖstberg skrev:Har den fallit 3dB vid tänkt frekvens så är det bara att räkna bort halva stegets maxeffekt. Och skall du ha 6dB lyft i botten också så kan du börja räkna bort ordentligt med effekt...
Det blir inte myclet kvar om man vill lyfta 12dB, ie 15dB mindre än märkeeffekten...
Se: http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=1477771#1477771
Alexi skrev:Tvivlar på att ordet "slump" stämmer i detta sammanhang.
Svante skrev: I praktiken kan det bli lite jobbigt för sluttrissorna att spela 0,1 Hz med full effekt, eftersom det tar 10 s innan en period blir fullbordad. Risken att ena trissan brinner under någon del av cykeln är stor, skulle jag säga.
Piotr skrev:Svante skrev: I praktiken kan det bli lite jobbigt för sluttrissorna att spela 0,1 Hz med full effekt, eftersom det tar 10 s innan en period blir fullbordad. Risken att ena trissan brinner under någon del av cykeln är stor, skulle jag säga.
Och därför kör man med en lösning i klass D med övertempskydd så är man helt safe.
/Peter
tvett skrev:Komorok skrev:Och jag fick tag på en nad 208 till.
Och kanske lånar jag hem ett abletech-steg för att leka med lite senare.
Grattis! Nya steg är kul har jag hört.
TomKokk skrev:tvett skrev:Komorok skrev:Och jag fick tag på en nad 208 till.
Och kanske lånar jag hem ett abletech-steg för att leka med lite senare.
Grattis! Nya steg är kul har jag hört.
Nytt & nytt?
Var så ny som ett 208'a kan bli i dagsläget!
Såg i alla fall otroligt vacker ut då jag överlämnade den!
Hoppas Komorok sliter den väl med hälsan.
Komorok skrev:Jag tror mest att Tomkokk ville ha pengar... det fick han.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster