Hornen ser f.ö. välldigt fina ut!
hoppas du får ihop resten lika fint.
Glöm sedan inte att de kanske behöver några inspelningstimmar innan de låter som de skall!
Kul att se någonting annat än onödigt stora basprojekt för en gångs skull!
Moderator: Redaktörer
Eri skrev:Nattlorden skrev:Jag hade nog inte bara limmat stegpinnarna på en femmeters stege, men skall det inga stora punktebelastningar så är limmet bra. Vad det gäller MDF så går skivan oftast sönder först.
Gjorde en liten försökslimning. Använde Tremco PVAc-lim.
Efter ett dygn försökte jag bryta isär limningen. Var tvungen att sätta fast den i arbetsbänken och slå till med en liten slägga för att få i sär den.
Här ser man att större delen av ytskiktets träfibrer har lossnat. Det är alltså inte själva limfogen som gett sig.
Nattlorden du får nog kolla kvaliteten på stegpinnarna i första hand. Jag hade i alla fall inte tvekat att gå upp på en stege med limmade stegpinnar. Det blir starka limningar med trälim.
Lars_vegas har tittat på bilderna till ditt bygge. Ser väldigt fint ut. Kul med ett annorlunda bygge. Kommer säkert att låta förträfflig när dom blir klara. Fina bilder du tagit.
smile skrev:celef skrev:smile skrev:En sån här har jag.
http://biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/ ... igg-16340/
Ja det var något sådant jag tänkte på, är den bra tycker du?
Den var iallafall billig, en liknande sak på bauhaus skulle dom ha 600:- för
Den duger om man inte bygger mera än fyra par högtalare om året, bygger man flera så bör man titta på något bättre, alt. Övergå till kexning
smile skrev:Frågan är om man inte borde diskutera lim och plugga vara eller icke vara i en egen tråd?
Den här handlade visst om horn tror jag...
Dock inte sagt att det är ett ointressant ämne, jag tycker nog att det är värt en egen tråd!
Lars_vegas skrev:Hallå igen,
Dunka på med OT - gör mig absolut ingenting... Följde med intresserat.
Fyra högtalare är hyfsat "färdiga" - saknar element och dämpmatrial osv - passar på att faktiskt sköta mitt plugg och semestra i väntan. Kommer bygga vidare om ca 2-3 w.
Niklas_F - mina gamla bilder ja - lite präktigt att länka till flickr men skulle ta hela kvällen att posta upp till tinypic! Tack till er som tyckte de var nice.
Fjonkan - alla är välkomna på en kopp nybrygd brygd och en kaka när de är färdiga - borde bli under hösten eller tidigt i vinter. Ställer upp dessa - spelar in och kokar upp en kopp!
Passar på att kolla - såg en kollega fästa kablarna på elementen med något liknade små krokodilklämmor eller miniterminaler, dvs fästen mellan kabel och elementens "terminaler". Vad kan en sådan heta på elfa och behöver jag dem eller skall jag bara linda den nakna ändarna på trådarna?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster