Moderator: Redaktörer
tror f.. det-och som jämförelse kan jag nämna (de enda säkra siffror jag har inom området) att det tog 3 år att sälja 106 par Carlsson OA58...
MagnusÖstberg skrev:Du har redan fått svaret, det är ett kitt som säljs - Naqref har förklarat att de som vill bygga nått eget med dem får mäta själva.
Det är ju inte ett element som säljs, utan ett system. Det har givits klara målsättningar och elementen kan hantera mer effekt och högre akustisk uteffekt än piP - nu vill vi ju veta att Naqref får systemet att harmonisera - men historien talar ju för att han är rätt duktig på det
Men som sagt - Naq har i tråden deklarerat att han inte kommer behandla elementen individuellt.
MagnusÖstberg skrev:Nopp, som jag förstått ges inte mer än infon som redan är given.
Det är jag rätt övertygad om att du kan räkna medFjonkalicious skrev:Eller finns det någon själ som kan ta fram parametrar efter vi fått elementen?
Mvh
Filip
MagnusÖstberg skrev:Det är jag rätt övertygad om att du kan räkna medFjonkalicious skrev:Eller finns det någon själ som kan ta fram parametrar efter vi fått elementen?
Mvh
Filip
Densen skrev:Tror inte Peter vill lämna ut specifika data för basen, då det är en egenutvecklad skapelse. En reengineering lär väl inte resultera i att ett likvärdigt element kan uppbringas på marknaden. Varför hade då inte Peter köpt detta direkt. Vi får nog hålla basen som unik. Föralldel något liknande kan kanske uppbingas, men sannolikt med sämre egenskaper?
Vifa diskanten, om det nu är DX25TG05-4, har jag ett filter jag skulle vilja testa.
Motstånd 5Ohm, beroende på känsligheten, men den var ju låg för basen.
Kondensator 3uf dessa i serie med pluspol.
Spole 0,82mH i serie med 68uf, parallellkopplat.
Diskanten fasvänd.
En undran man kan ha är varför Peter valde en så pass gammal konstruktion, som den för diskanten, utom då förståss att det lämnats bra omdömen om den då? Men han förändrade ju den i slututförandet förståss.
Själv sitter jag och funderar på om man skall beställa diskantplattan framtagen i ett utrotningshotat snyggt träslag?
celef skrev:hur mycket skulle denna högtalare kosta uti handeln tror ni, med låda i folierad vik-mdf?
Fjonkalicious skrev:MagnusÖstberg skrev:Det är jag rätt övertygad om att du kan räkna medFjonkalicious skrev:Eller finns det någon själ som kan ta fram parametrar efter vi fått elementen?
Mvh
Filip
Man kan ju alltid hoppas.
Edit: Är det nåogn här som har för avsikt att göra detta så vänligen skriv det här eller hör av er till mig via pm. Ev. måste jag ändra min beställning.
Mvh
Filip
celef skrev:Densen skrev:Citat Nagref.
"Diskanten är en orginal Vifa dx-25 som sagt."
Kan vi droppa detta nu?
nej inte riktigt än, jag vill peta i detta lite till, hur menade du egentligen?
petersteindl skrev:Fjonkalicious skrev:MagnusÖstberg skrev:Det är jag rätt övertygad om att du kan räkna medFjonkalicious skrev:Eller finns det någon själ som kan ta fram parametrar efter vi fått elementen?
Mvh
Filip
Edit: Är det nåogn här som har för avsikt att göra detta så vänligen skriv det här eller hör av er till mig via pm. Ev. måste jag ändra min beställning.
Mvh
Filip
Vad är det som avgör om du skall ändra din beställning och hur skulle din ändring i så fall lyda? vad är det du egentligen vill göra?
MvH
Peter
Empa skrev:Petersteindel: Kan du ändra i listan så det är ett par br lådor och en st sluten låda till mig
Fjonkalicious skrev:petersteindl skrev:Fjonkalicious skrev:MagnusÖstberg skrev:Det är jag rätt övertygad om att du kan räkna medFjonkalicious skrev:Eller finns det någon själ som kan ta fram parametrar efter vi fått elementen?
Mvh
Filip
Mvh
Filip
Vad är det som avgör om du skall ändra din beställning och hur skulle din ändring i så fall lyda? vad är det du egentligen vill göra?
MvH
Peter
Förändringen skulle eventuellt i sådant fall vara från ett par med lådor och ett par utan lådor till två par med lådor. (preliminärt såklart, beroende på priser).
Alla har vi olika tycke och smak. Jag såg en möjlighet att experimentera lite själv och göra något som jag själv tycker är snyggt. Utan att jag sett den "färdiga" högtalaren så kan jag tänka mig att jag har andra estetiska önskemål.
Med den utgångspunkten har jag satt upp mig på ett par med lådor och ett par utan. Ett par som referens, en högtalare som en kompetent man konstruerat och det andra paret som experiment. Inte för att jag tror att jag kan konstruera något bättre än Naqref utan för att göra en kompromiss mellan ljud och estetik.
Om man skulle experimentera själv, så vore det bra att ha parametrar för simulering. Det blir ju betydligt svårare annars.
Jag antar att det bara är att gilla läget, men i vilket fall, så är det ju bra att alla som har satt upp sig på listan att man vet vilka förutsättningar man köper under.
Mvh
Filip
petersteindl skrev:
Ok Fjonkan
Fair enough. Bygg först ihop ditt referenspar. Sedan skickar du PM till Naq ang. de data du behöver så PMar han det till dig. Jag vill dock helst ha Bremenäggen på linan innan data offentliggörs. Jag tycker det är på gränsen till obehagligt att data finns utanför företaget innan produkten är släppt på marknaden. Det kallas för riskreducering. Hoppas att du och även andra förstår vår synpunkt angående detta.
MvH
Peter
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 17 gäster