pK - den monumentala tråden om piP:s Kompis!

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2009-11-18 20:49

MHo skrev:Nån som vet hur det ser ut på fakturafronten? Jag har inte sett något mail från John ännu och vill bara försäkra mig om att det inte blivit någon miss...

Mvh MHo

En till som oroar sig lite...

Användarvisningsbild
Nusse

Inläggav Nusse » 2009-11-18 21:12

Aerob skrev:
MHo skrev:Nån som vet hur det ser ut på fakturafronten? Jag har inte sett något mail från John ännu och vill bara försäkra mig om att det inte blivit någon miss...

Mvh MHo

En till som oroar sig lite...

Fick min faktura i dag. Allt stämmer (tror jag) och det ska vara betalt 091124. Än finns det hopp.
"Lyrics is just a waste of time between Solos."

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2009-11-18 21:16

rikkitikkitavi skrev:ps det blåser i skåne nu.

byig vind med 15m/s i medel tycker jag är underdrift att benämna "blåser"... Det är klass 2 varning från SMHI...

*ett pyttehus mellan mig och havet... huset gungar*
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-18 22:44

Jag pratade med John Larsen för 4 timmar sedan och han hade hunnit med att fakturera drygt hälften. Han har fortsatt fakturera under kvällen och fortsätter i morgon. Allt material är beställt och leveransbesked inväntas.

Så här skriver Scan-Speak i sitt e-mail till mig idag

Karen från Scan-Speak skrev:Hej Peter

We have shipped according to the encl. invoice.

We hope to be able to ship 170 pcs. with your front plate next week.

I will keep you informed.

Med venlig hilsen / Best regards:

Karen Marie Jessen
Customer Support
SCANSPEAK

Både Naq och jag har fått 2 st presamples var av diskanter som skall matcha de diskanter som skall produceras med den nya batchen membran. Jag har varit noga med att vi skall få in sådana så att vi kan förvissa oss om så mycket som det bara går, att de nya elementen uppfyller alla våra krav. Jag vill helst alltid vara förberedd eller steget före. De tonkurvemätningar som Scan-Speak gjort på proverna ser ut att följa de gamla diskanterna till punkt och pricka.

Under helgen blir det mätningar av. Då är Naq hemkommen i Sveriges huvudstad igen :)

Eftersom leveransbeskedet från Scan-Speak är lite för vagt vad gäller leverans under nästa vecka av alla diskanter, det tar ju någon dag för transport också, så har vi som sagt beslutat att lägga Skillingaryd-dagen väckan därpå. Se Naqs inlägg i andra tråden. Även färdiglödda filter och lackering av lådor ligger i riskzonen. Vi hoppas innerligt att den 5e december blir slutdatum och vi ser idag inga hinder för detta.

jag hoppas verkligen att Ruddis kan komma ändå :) och alla ni andra :D

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-18 22:49

Nattlorden skrev:
rikkitikkitavi skrev:ps det blåser i skåne nu.

byig vind med 15m/s i medel tycker jag är underdrift att benämna "blåser"... Det är klass 2 varning från SMHI...

*ett pyttehus mellan mig och havet... huset gungar*

Du får gömma dig i femtedimensionella kvantsprånget så länge 8) :) så får du hoppa tillbaks efter vindpustarna 8)
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
gustavstrandberg

För sent för beställning?

Inläggav gustavstrandberg » 2009-11-19 01:56

Finns det fortfarande möjlighet att beställa ett par, eller bara element, låda och filter? Eller är det för sent?

mvh
Gustav

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Re: För sent för beställning?

Inläggav petersteindl » 2009-11-19 02:14

gustavstrandberg skrev:Finns det fortfarande möjlighet att beställa ett par, eller bara element, låda och filter? Eller är det för sent?

mvh
Gustav

Halloj gustavstrandberg :lol: :) Så länge det finns liv finns det hopp. Det är lite sent men det kan gå. Du måste senast under morgondagen detaljspeca vad du vill ha, så får vi därefter avgöra vad vi kan tillgodose.

Så sätt i gång och lusläs tråden och beställ sedan så svarar jag omgående.

Du bör i så fall också i PM skicka din e-mailadress namn och telefonnummer så att jag kan maila bankdetaljer och hålla direktkontakt. Du kan även e-maila dina uppgifter på info(at)bremen.se

MvH
Peter

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2009-11-19 07:08

petersteindl skrev:
gustavstrandberg skrev:Finns det fortfarande möjlighet att beställa ett par, eller bara element, låda och filter? Eller är det för sent?

mvh
Gustav

Halloj gustavstrandberg :lol: :) Så länge det finns liv finns det hopp. Det är lite sent men det kan gå. Du måste senast under morgondagen detaljspeca vad du vill ha, så får vi därefter avgöra vad vi kan tillgodose.

Du bör i så fall också i PM skicka din e-mailadress namn och telefonnummer så att jag kan maila bankdetaljer och hålla direktkontakt. Du kan även e-maila dina uppgifter på info(at)bremen.se

MvH
Peter

Har du en sats till så kan jag vara med på den.

Och hur långt borta ligger det nu när ni ändrade datumet för avhämntningen

Användarvisningsbild
gustavstrandberg

Inläggav gustavstrandberg » 2009-11-19 09:34

Hej Peter!

Tack för ditt svar, önskar beställa följande:

Platta LådPaket basreflexvarianten (PLP): 830kr (415kr/st)
Basreflexportar: 40kr
Terminaler och hål för terminal: 42kr
Allmänt tillbehör: 37kr
Filterkomponenter: 260kr
Elementsats (gärna med vattenskuren front)

Skickar PM och mail också.

Tackar på förhand!

mvh
Gustav

Användarvisningsbild
rikkitikkitavi
Good loudness

Inläggav rikkitikkitavi » 2009-11-19 10:15

peter , jag vill ha två st extra diskantfronter, helst tillskurna!
mvh Rickard

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-19 11:53

rikkitikkitavi skrev:peter , jag vill ha två st extra diskantfronter, helst tillskurna!
mvh Rickard

Ok, jag tror det kan funka. Jag har antecknat.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-19 12:10

boom skrev:
petersteindl skrev:

mvh
Gustav

MvH
Peter

För din del har ändringen av datumet ingen betydelse vad jag kan se. Det är filterkomponenterna in till John larsen som sätter datumet för leverans till dig.

Vad gäller en sats ytterligare så ligger det väldigt på håret. Jag måste kolla upp situationen med Bremens mid/woofer. Då du säger 1 sats förmodar jag att du menar 1 elementsats beståendes av 2 pK. Däremot vet jag inte om du också menar 2 st filterkomponenter inkluderat till denna extra sats. Det måste jag fråga John Larsen om. Spolar går nog att plussa på. Kondensatorer är det tajt med vet jag. John Larsen har dammsugit ELFA på kondingar och det är på håret så det räcker och slut på ELFA för tillfället med nästa leverans till ELFA är i februari.

Den andra posten som är tajt med är basreflexportar men det skulle du ju inte ha några. Allt går att improvisera fram.

Spolarna från Holms är de bästa man kan få eftersom de är impregnerade och limmade. Jag använder dessa själv till äggen :) I värsta fall går det att fixa spolar och motstånd men inte alla kondensatorer. Då får man improvisera lite med kondensatorerna och parallellkoppla lite andra värden men till några tior extra kostnad.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-19 14:27

gustavstrandberg skrev:Hej Peter!

Tack för ditt svar, önskar beställa följande:

Basreflexportar: 40kr
Terminaler och hål för terminal: 42kr
Allmänt tillbehör: 37kr
Filterkomponenter: 260kr
Elementsats (gärna med vattenskuren front)

Skickar PM och mail också.

Tackar på förhand!

mvh
Gustav

Hej gustavstrandberg

Jag har framfört din beställning till John Larsen som skulle kolla upp med snickaren om det går att lägga till lådor. Basreflexrör är på håret och även vissa kondensatorvärden. Resten tror jag skall kunna ordnas. Möjligtvis att hålet för terminalen är restnoterad 8) Själva terminalen finns :)

Finns allt så skulle det se ut så här:
Basreflexportar: 40kr*2= 80kr
Terminaler och hål för terminal: 42kr*2= 84kr
Allmänt tillbehör: 37kr*2= 74kr
Filterkomponenter: 260kr*2= 520kr
Summa = 1588 kr

Elementsats (gärna med vattenskuren front) = 1270kr*2= 2540 kr

Totalt: 1588+2540= 4128kr + kartonger och eventuell frakt

MvH :)
Peter

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2009-11-19 14:33

Jag har inte följt diskussionen om leveranstid i tråden, men förstått att den stundom varit infekterad. Det är därför med en viss bävan jag ändå ställer min fråga.

Om jag beställt färdiga snygga glansiga lådor med allt inkråm och betalt min faktura i god tid, när kan jag då hoppas på en leverans, så där på ett ungefär? Pratar vi veckor eller månader?

PS. Jag kan tyvärr alltså inte närvara i Småland, trots alla tjusiga och trevliga människor som tänker komma. DS
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-19 14:36

perstromgren skrev:Jag har inte följt diskussionen om leveranstid i tråden, men förstått att den stundom varit infekterad. Det är därför med en viss bävan jag ändå ställer min fråga.

Om jag beställt färdiga snygga glansiga lådor med allt inkråm och betalt min faktura i god tid, när kan jag då hoppas på en leverans, så där på ett ungefär? Pratar vi veckor eller månader?

PS. Jag kan tyvärr alltså inte närvara i Småland, trots alla tjusiga och trevliga människor som tänker komma. DS

Under december, före jul är ambitionen. Om inget annat oförutsett inträffar så bör det hålla.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2009-11-19 15:32

petersteindl skrev:
perstromgren skrev:Jag har inte följt diskussionen om leveranstid i tråden, men förstått att den stundom varit infekterad. Det är därför med en viss bävan jag ändå ställer min fråga.

Under december, före jul är ambitionen. Om inget annat oförutsett inträffar så bör det hålla.

Fint, jag julstädar så att lådorna känner sig välkomna! Eller så har jag högtalarna som underlag till nyårschampisen!
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-19 16:27

perstromgren skrev:
petersteindl skrev:

Fint, jag julstädar så att lådorna känner sig välkomna! Eller så har jag högtalarna som underlag till nyårschampisen!

App, app, app, någon nyårschampis får inte stå på pK :evil:

Men i vår saktmodiga generositet kan vi erbjuda dig allmän benådning för att placera Dom Perignon, Salon eller Krug eller möjligtvis Cristal Brut på nämnda högtalare. Rosé voro en för ändamålet adekvat lösning i eder prekära situation.

F-n monokeln trilla av :evil:

MvH :)
Peter

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2009-11-19 16:44

Utifallat det skulle ha någon betydelse: jag har inte fått någon faktura. :)
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-19 17:00

i skrev:Utifallat det skulle ha någon betydelse: jag har inte fått någon faktura. :)

Den kommer. Antingen idag eller under helgen.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
Tomas

Inläggav Tomas » 2009-11-19 17:06

petersteindl skrev:
i skrev:Utifallat det skulle ha någon betydelse: jag har inte fått någon faktura. :)

MvH
Peter

Varför kan den inte komma i morgon?

Användarvisningsbild
FinnGus

Inläggav FinnGus » 2009-11-19 17:17

Tomas skrev:
petersteindl skrev:

MvH
Peter

Du vet väl att helgen börjar imorgon! :wink:
FinnGus

...nu börjar det DIY-Glöda...

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2009-11-19 18:01

petersteindl skrev:
boom skrev:
petersteindl skrev:

mvh
Gustav

MvH
Peter

För din del har ändringen av datumet ingen betydelse vad jag kan se. Det är filterkomponenterna in till John larsen som sätter datumet för leverans till dig.

Vad gäller en sats ytterligare så ligger det väldigt på håret. Jag måste kolla upp situationen med Bremens mid/woofer. Då du säger 1 sats förmodar jag att du menar 1 elementsats beståendes av 2 pK. Däremot vet jag inte om du också menar 2 st filterkomponenter inkluderat till denna extra sats. Det måste jag fråga John Larsen om. Spolar går nog att plussa på. Kondensatorer är det tajt med vet jag. John Larsen har dammsugit ELFA på kondingar och det är på håret så det räcker och slut på ELFA för tillfället med nästa leverans till ELFA är i februari.

Den andra posten som är tajt med är basreflexportar men det skulle du ju inte ha några. Allt går att improvisera fram.

Spolarna från Holms är de bästa man kan få eftersom de är impregnerade och limmade. Jag använder dessa själv till äggen :) I värsta fall går det att fixa spolar och motstånd men inte alla kondensatorer. Då får man improvisera lite med kondensatorerna och parallellkoppla lite andra värden men till några tior extra kostnad.

MvH
Peter

Det mesta går att hitta i dyskland

Användarvisningsbild
rikkitikkitavi
Good loudness

Inläggav rikkitikkitavi » 2009-11-19 20:43

petersteindl skrev:
rikkitikkitavi skrev:peter , jag vill ha två st extra diskantfronter, helst tillskurna!
mvh Rickard

Ok, jag tror det kan funka. Jag har antecknat.

MvH
Peter

merci.
mvh Rickard

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2009-11-19 21:53

petersteindl skrev:
Spolarna från Holms är de bästa man kan få eftersom de är impregnerade och limmade.

Holms, var det inte han som var rustad med extra stor qK ? :lol:

Ursäkta, kunde inte låta bli. :oops:
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2009-11-19 22:02

Bild
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-19 22:51

Tomas skrev:
petersteindl skrev:

MvH
Peter

Det får du se imorgon :) i morgon är idag i morgon :) fast egentligen är ju igår idag imorgon 8O eller imorgon är idag igår :lol: 8) :)

MvH
Peter

Användarvisningsbild
tacklarn

Inläggav tacklarn » 2009-11-19 23:01

Hade hoppats fakturan hade varit mig tillhanda tidigare. Åker utomlands imorgonbitti och är åter 28e November. Hoppas det är okej att betala den då, eller om jag möjligen kan få den innan midnatt inatt?

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-19 23:06

tacklarn skrev:Hade hoppats fakturan hade varit mig tillhanda tidigare. Åker utomlands imorgonbitti och är åter 28e November. Hoppas det är okej att betala den då, eller om jag möjligen kan få den innan midnatt inatt?

Betala fakturan då du kommer hem. Ha det så bra, dit du åker :)

MvH
Peter

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2009-11-20 14:16

Hur var det nu, jag har fått fakturan men skulle vi sätta våra "nick" som meddelande?

Mitt minne är bra men väldigt kort vilket gör att jag upplever varje dag som helt underbar och som om jag vore pånyttfödd. :D

Jag har bara en bok, cd, dvd samt fru...Ööhh...hmm... :lol:
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2009-11-20 14:37

petersteindl skrev:

MvH
Peter

Har fått fakturan. Men blev lite orolig, i den står bl a:

Låda + lack, S6337-Y87R +750:- 2 520 1790

Låda + lack,vit 520

Lack glans 60 2 72 144

Jag hoppas att det inte betyder annat än att jag får två högtalare i samma nyans, nämligen S6337-Y87R !? :? :)
Mundus Vult Decipi

FöregåendeNästa

Återgå till DIY-forum