pK - den monumentala tråden om piP:s Kompis!

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-20 14:57

screen skrev:Hur var det nu, jag har fått fakturan men skulle vi sätta våra "nick" som meddelande?

Mitt minne är bra men väldigt kort vilket gör att jag upplever varje dag som helt underbar och som om jag vore pånyttfödd. :D

Jag har bara en bok, cd, dvd samt fru...Ööhh...hmm... :lol:

Fakturanumret är det som skall stå vid betalning till John Larsen.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Michael
LEDaren

Inläggav Michael » 2009-11-20 23:49

i skrev:Låda + lack,vit 520

Denna rad har inget antal, vilket är samma som noll i antal. Alltså inget som du får.

//Michael

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2009-11-21 00:10

Mich skrev:

Denna rad har inget antal, vilket är samma som noll i antal. Alltså inget som du får.

//Michael

Han vill i så fall ha 520:- för det där icke-existerande... :?
F ö finns det fler rader med inget antal.
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2009-11-21 00:24

I värsta fall, får du en papplåda med en burk vitfärg. :wink:
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
Michael
LEDaren

Inläggav Michael » 2009-11-21 00:31

i skrev:
Mich skrev:

//Michael

I sådana fall har det blivit lite 'tab' fel. Det är bara ett värde och det tillhör "PRIS" kolumnen, inte "SUMMA" kolumnen.

//Michael

Användarvisningsbild
Jonkan

Inläggav Jonkan » 2009-11-22 14:45

Så, då har man äntligen betalt. Skall bli sjukt kul att höra dessa. Förhoppningsvis är de bättre än mina 70tals jbl högtalare som jag kör på nu...Det borde väl hänt en del på elementfronten sedan dess kan man tycka.

Vet någon var man kan köpa faner att klä in dem i? Annars misstänker jag att det kommer att bli mdf finish på mina högtalare alldeles för länge.

/J

Användarvisningsbild
Jens

Inläggav Jens » 2009-11-23 11:02

Finns det nån mer än jag som INTE fått faktura än?
/Jens

Användarvisningsbild
Hoffen

Inläggav Hoffen » 2009-11-23 11:10

*räcker upp en hand*

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-23 16:32

Jag har precis pratat med John Larsen. Det är några e-mail som inte har gått fram och som han fått i retur. Hoffen är en av dem. John skulle prova att skicka dessa igen.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2009-11-23 16:48

petersteindl skrev:Jag har precis pratat med John Larsen. Det är några e-mail som inte har gått fram och som han fått i retur. Hoffen är en av dem. John skulle prova att skicka dessa igen.

MvH
Peter

Förutom det, får vi upp en sån där finfin Excelbild med "betalt" i en ny kolumn så att vi ser vem som gjort rätt för sig (jag är mest intresserad av mig själv)?

Användarvisningsbild
Bele

Inläggav Bele » 2009-11-23 17:24

Sådär ja! nu är det betalat :)

Det nämndes förut att pK kanske skulle kunna lackas med högre glanstal än 60... Vad hände? Sket det sig?

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2009-11-23 17:44

Får väl tillägga att jag fortfarande står utan faktura.

Användarvisningsbild
Hoffen

Inläggav Hoffen » 2009-11-23 19:51

petersteindl skrev:Jag har precis pratat med John Larsen. Det är några e-mail som inte har gått fram och som han fått i retur. Hoffen är en av dem. John skulle prova att skicka dessa igen.

MvH
Peter

Mailet dök upp alldeles nyss. När är absolut sista-vi-gå- unde- dödsdatum för betalning?

mvh

Hoffen

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-24 16:45

Hoffen skrev:

MvH
Peter

Mailet dök upp alldeles nyss. När är absolut sista-vi-gå- unde- dödsdatum för betalning?

mvh

Hoffen

Det är bäst att du mailar direkt till John Larsen och frågar. Jag frågade om dig och han sa att du var en av de första som fick faktura och att du redan betalt??? :?: Jag vet inte om han blandade ihop dig med någon annan. Han var inte vid datorn då jag pratade med honom. Maila honom och fråga.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-24 16:48

Aerob skrev:Får väl tillägga att jag fortfarande står utan faktura.

Har du fått faktura från John Larsen ännu? Om inte, så råder jag dig att maila till John Larsen.

larsen.hifi(at)telia.com

MvH
Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-24 16:54

UrSv skrev:

MvH
Peter

Förutom det, får vi upp en sån där finfin Excelbild med "betalt" i en ny kolumn så att vi ser vem som gjort rätt för sig (jag är mest intresserad av mig själv)?

Jag pratade med John om det och han sa att han har tidsmässigt ingen möjlighet att kontinuerligt hela tiden följa upp betalningar. Han hör av sig direkt till den som inte betalat fakturan istället för att gå omvägen via faktiskt. Om du vill ha reda på just ditt ärende så kontakta John Larsen direkt i ditt ärende, antingen via e-mail eller telefonledes.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-24 16:56

Jens skrev:Finns det nån mer än jag som INTE fått faktura än?
/Jens

Du bör ha fått den nu :) Just din faktura hade han av någon anledning missat att skicka.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-24 16:58

i skrev:
Mich skrev:

//Michael

Har du fortfarande :?: Eller har du frågor rörande fakturan?

MvH
Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-24 18:03

Enligt senaste info körs pK BR-svepen just nu och i övermorgon bör fronter och bakstycken vara klara - de skall ju fräsas eller på något sätt bearbetas. Mycket av delarna har kommit, men filterkomponenter kommer i denna vecka och då kan de första satserna skickas.

Kartonger fick John idag, så nu kan han börja paketera.

Det är dagsläget :) på pK-Larsenfronten.

Som sagt, pK hade jag hemma någon dag och....... :oops: nu kom jag på att jag glömde fotografera dem :lol: :( Idiotiskt :? Nåväl, shit happens. Bertil Alving var över en sväng igår och lyssnade :) Han hade med sig 4 CD skivor som snart skall komma ut och finnas att köpa över disk :) Som monitorhögtalare är pK ett ypperligt arbetsredskap.

Den finaste av dessa tycker jag var en orgelinspelning i Jakobs kyrka med Anders Bondeman som organist :)

Wiki :) skrev:Anders Fredrik Bondeman, född 16 februari 1937, är en svensk organist och professor emeritus vid Kungliga Musikhögskolan. Han har varit elev till bland andra Alf Linder och Helmut Walcha och verksam som organist i Eksjö kyrka och Sankt Jacobs kyrka i Stockholm. Bondeman är ledamot av Kungliga Musikaliska Akademien.

Denna eminenta inspelning har sitt ursprung den gången då Bertil och jag var nere i Kristianstad hos OlA-68. Bertil och Ola tyckte att det borde kunna göras en NONKOMPROMISE orgelinspelning med Anders Bondeman. OlA skulle prata med organisten sin farbror Anders :) så kunde de försöka organisera :) fram något. Sagt och gjort och till slut blev det en inspelning :)

Frågan är om detta inte är Bertil Alvings mästerverk vad gäller Orgelinspelningar och frågan är om det inte också är Professor Anders Bondemans mästerverk vad gäller musicerande :D Hans tolkning av Bengt Hambraeus musik är något utöver det vanliga och just på den speciella orgeln i S:t Jakobs kyrka blir det enastående med en unik sagolik och trolsk mysteriös stämning.

Efter att Bertil, Naqref, KarlXII och jag lyssnat på alla möjliga olika inspelningar inklusive allehanda popinspelningar, både studio och live, i 1½ timme på pK, så drog sig Naq och KarlXII hemåt, medans Bertil och jag även lyssnade på min ordinarie anläggning d v s på äggen samt med Bremens prototyp på centerkanal samt lite smått och gått vad gäller Bremens elektronik.

Jag kan inte påminna mig om att jag tidigare hört orgel och kyrkoakustik, i detta fall från Jakobs kyrka, så illusoriskt återgivet och Bertil uttryckte samma sak. Mycket sällsam upplevelse :D

Vad gäller monitorhögtalare ser Bertil fram emot att få hem sina pK :)

MvH
Peter

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2009-11-24 18:20

petersteindl skrev:Vad gäller monitorhögtalare ser Bertil fram emot att få hem sina pK :)

Vad använder Bertil idag?
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2009-11-24 18:25

petersteindl skrev:
Frågan är om detta inte är Bertil Alvings mästerverk vad gäller Orgelinspelningar och frågan är om det inte också är Professor Anders Bondemans mästerverk vad gäller musicerande :D
Jag kan inte påminna mig om att jag tidigare hört orgel och kyrkoakustik, i detta fall från Jakobs kyrka, så illusoriskt återgivet och Bertil uttryckte samma sak. Mycket sällsam upplevelse :D

Får man fråga vilka monitorhögtalare Bertil använde vid denna inspelning ?

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2009-11-24 19:43

Enär jag har hört historian om en viss högtalare och varför deras tillkommst vågar jag drista mig till att helt klart säja: piP

I.a.f. som fältmonitorer.
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2009-11-24 19:56

Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-24 20:03

screen skrev:Enär jag har hört historian om en viss högtalare och varför deras tillkommst vågar jag drista mig till att helt klart säja: piP

I.a.f. som fältmonitorer.

Nej, Bertil Alving har aldrig använt piP som monitorer eller fältmonitorer vid sina inspelningar.
Jag har frågat Bertil uttryckligen om detta.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2009-11-24 20:06

Åh fan...det hade jag ingen aning om...ja jäklar...är det sant?

Det var inte så bra...
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2009-11-24 20:15

Jag kan ju säga att den där från Adolf Fredrik, som är något av efterföljaren till Cantate Domino, den kommer jag att köpa OMEDELBART!

Vilken kvalitet! Det var tidvis så vackert att jag bara flöt bort i någon form av vegetativt tillstånd. :lol:
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2009-11-24 20:30

petersteindl skrev:Nej, Bertil Alving har aldrig använt piP som monitorer eller fältmonitorer vid sina inspelningar.
Jag har frågat Bertil uttryckligen om detta.

Men vad hade han då?
Det va väl inte NS-10?

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2009-11-24 20:33

Audio Pro A4-14 kanske?

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2009-11-24 21:12

screen skrev:Åh fan...det hade jag ingen aning om...ja jäklar...är det sant?

Det var inte så bra...

Bra kanske eftersom du har bokat in pK. 8)

Nu fick Bertil höra dom i ett rum som för vissa uppställningar kan låta lite mindre optimalt och inte helt inpassade vid väggen. Men om han har synpunkter på klangen efter att han har fått hem sitt par så hoppas jag att han kan ge lite feedback så vi kan ta fram en Bertil Alving-edition! :)

Om det behövs.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2009-11-24 21:17

Naqref skrev:... efter att han har fått hem sitt par så hoppas jag att han kan ge lite feedback så vi kan ta fram en Bertil Alving-edition! :)

Om det behövs.

Skulle det vara en extra närfältsanpassning?

FöregåendeNästa

Återgå till DIY-forum