Enligt senaste info körs pK BR-svepen just nu och i övermorgon bör fronter och bakstycken vara klara - de skall ju fräsas eller på något sätt bearbetas. Mycket av delarna har kommit, men filterkomponenter kommer i denna vecka och då kan de första satserna skickas.
Kartonger fick John idag, så nu kan han börja paketera.
Det är dagsläget

på pK-Larsenfronten.
Som sagt, pK hade jag hemma någon dag och.......

nu kom jag på att jag glömde fotografera dem

Idiotiskt

Nåväl, shit happens. Bertil Alving var över en sväng igår och lyssnade

Han hade med sig 4 CD skivor som snart skall komma ut och finnas att köpa över disk

Som monitorhögtalare är pK ett ypperligt arbetsredskap.
Den finaste av dessa tycker jag var en orgelinspelning i Jakobs kyrka med Anders Bondeman som organist
Wiki
skrev:Anders Fredrik Bondeman, född 16 februari 1937, är en svensk organist och professor emeritus vid Kungliga Musikhögskolan. Han har varit elev till bland andra Alf Linder och Helmut Walcha och verksam som organist i Eksjö kyrka och Sankt Jacobs kyrka i Stockholm. Bondeman är ledamot av Kungliga Musikaliska Akademien.
Denna eminenta inspelning har sitt ursprung den gången då Bertil och jag var nere i Kristianstad hos OlA-68. Bertil och Ola tyckte att det borde kunna göras en NONKOMPROMISE orgelinspelning med Anders Bondeman. OlA skulle prata med organisten sin farbror Anders

så kunde de försöka organisera

fram något. Sagt och gjort och till slut blev det en inspelning
Frågan är om detta inte är Bertil Alvings mästerverk vad gäller Orgelinspelningar och frågan är om det inte också är Professor Anders Bondemans mästerverk vad gäller musicerande

Hans tolkning av Bengt Hambraeus musik är något utöver det vanliga och just på den speciella orgeln i S:t Jakobs kyrka blir det enastående med en unik sagolik och trolsk mysteriös stämning.
Efter att Bertil, Naqref, KarlXII och jag lyssnat på alla möjliga olika inspelningar inklusive allehanda popinspelningar, både studio och live, i 1½ timme på pK, så drog sig Naq och KarlXII hemåt, medans Bertil och jag även lyssnade på min ordinarie anläggning d v s på äggen samt med Bremens prototyp på centerkanal samt lite smått och gått vad gäller Bremens elektronik.
Jag kan inte påminna mig om att jag tidigare hört orgel och kyrkoakustik, i detta fall från Jakobs kyrka, så illusoriskt återgivet och Bertil uttryckte samma sak. Mycket sällsam upplevelse
Vad gäller monitorhögtalare ser Bertil fram emot att få hem sina pK
MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.