Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Bertil Alving var över en sväng igår och lyssnadeHan hade med sig 4 CD skivor som snart skall komma ut och finnas att köpa över disk
petersteindl skrev:.. Som monitorhögtalare är pK ett ypperligt arbetsredskap...
screen skrev:Åh fan...det hade jag ingen aning om...ja jäklar...är det sant?
Det var inte så bra...
Ragnwald skrev:petersteindl skrev:Nej, Bertil Alving har aldrig använt piP som monitorer eller fältmonitorer vid sina inspelningar.
Jag har frågat Bertil uttryckligen om detta.
Men vad hade han då?
Det va väl inte NS-10?
petersteindl skrev:Bertil berättade att hans preferens vad gäller fältmonitorer bl a var att de skulle vara små behändiga högtalare som med fördel även kunde placeras från vägg
norman skrev:petersteindl skrev:Bertil berättade att hans preferens vad gäller fältmonitorer bl a var att de skulle vara små behändiga högtalare som med fördel även kunde placeras från vägg
Då kanske det inte är så jättekonstigt att piP inte använts....
Screen, du skriver att du undrar om det är sant? Jag förstår egentligen inte din fråga?? Jag kan inte bevisa att Bertil talar sanning angående att han inte någonsin har använt piP som monitorer eller som frifältsmonitorer om det är det du specifikt frågar efter, vad gäller sanningshalt. Men själv utgår jag från att Bertil talar sanning. Varför skulle jag inte göra det? Vi har ju känt varandra sedan 1970 ungefär och vi har umgåtts en hel del sedan dess. Vi talar öppet inför varandra om saker och ting. Om det är mig du inte tror på då jag redogör för Bertils svar, så må det vara hänt, det är upp till dig.
screen skrev:Peter skrev:Screen, du skriver att du undrar om det är sant? Jag förstår egentligen inte din fråga?? Jag kan inte bevisa att Bertil talar sanning angående att han inte någonsin har använt piP som monitorer eller som frifältsmonitorer om det är det du specifikt frågar efter, vad gäller sanningshalt. Men själv utgår jag från att Bertil talar sanning. Varför skulle jag inte göra det? Vi har ju känt varandra sedan 1970 ungefär och vi har umgåtts en hel del sedan dess. Vi talar öppet inför varandra om saker och ting. Om det är mig du inte tror på då jag redogör för Bertils svar, så må det vara hänt, det är upp till dig.
Att jag skriver undrande om detta kan vara sant, beror endast och alena på den utsaga som givits (och kanske fortfarande ges) av IÖ angående piP och tillkomsten av dom. M.a.o. jag blev bara väldigt förvånad.
Att jag inte tycker det var så bra...kan förklaras med att IÖ berättar just om varför han först gjorde dessa och det verkar då som om Bertil FAKTISKT också använder dessa som monitorer. Det säjs inget om att han inte gör det eller aldrig har gjort det.
Detta gör att man kan förledas att tro att så är fallet samt att man då (mäniskan kan både tänka samt ha fantasi) tror att dessa p.g.a. "en känd inspelningstekniker" är mycket bra monitorer. Vilket för mig (för att tala min klarspråk av min upplevelse av det) verkar vara någon form av falsk marknadsföring. Även om man inte vill bygga högtalare igentligen.
Med tanke på (om jag har förstått det rätt?) att IÖ fortfarande känner Bertil och dom har kontinuerlig kontakt så ter det sig lite märkligt att inte hela sanningen kommer fram.
Att IÖ hade för avsikt att ta fram en monitor med inspiration av Bertils behov som sporre är inget att orda över. Inte heller att dessa trots allt alltid varit och är imponerande för sin storlek. Jag har för övrigt inget emot IÖ ö.h.t. utan tycker mycket om honom som person och respekterar honom fullt ut. Han gör (i min upplevelsegrad) fantastiska högtalare.
Peter jag hoppas att jag med denna förklaring klargjort vad MINA fåordiga rader har för betydelse? Hoppas nu att alla som läser detta "missförstår" mig rätt så det inte drar igång en helvetes debatt om detta nu också!
petersteindl skrev:i skrev:Mich skrev:i skrev:Låda + lack,vit 520
Denna rad har inget antal, vilket är samma som noll i antal. Alltså inget som du får.
//Michael
Han vill i så fall ha 520:- för det där icke-existerande...![]()
F ö finns det fler rader med inget antal.
Har du fortfarandeEller har du frågor rörande fakturan?
MvH
Peter
i skrev:petersteindl skrev:i skrev:Mich skrev:i skrev:Låda + lack,vit 520
Denna rad har inget antal, vilket är samma som noll i antal. Alltså inget som du får.
//Michael
MvH
Peter
Jag vill bara vara säker på att jag får rätt färg på högtalarna, dvs inget vitt!![]()
petersteindl skrev:i skrev:petersteindl skrev:i skrev:Mich skrev:i skrev:Låda + lack,vit 520
//Michael
MvH
Peter
Jag vill bara vara säker på att jag får rätt färg på högtalarna, dvs inget vitt!![]()
No problemas. Höger kanal blir röd och vänster blir vit![]()
MvH
Peter
Ragnwald skrev:Men stackars lilla piP![]()
Jens skrev:Nu har jag fått faktura!
Efter att har korrigerat färgval (Fel på fakturan) försöker jag reda ut om det som specats få fakturan verkligen är slutna lådor.
På min faktura står: Låda + lack, vit 3 520 1560.
Hur vet jag att detta är slutna lådor?
/Jens
Petersteindl skrev:John vet dock vilka som skall ha sluten låda och den korrekta mängden slutna lådor tillverkas.
perdan skrev:Hej Peter!
Jag har nu läst denna tråd och det har tagit mig 5dagar jag kan säga att jag har svurit över att jag inte har läst den tidigare.
Finns det fortfarande chans till elemnt sats och filter till 3 st frontar (L C V)
/Danne
Jens skrev:Petersteindl skrev:John vet dock vilka som skall ha sluten låda och den korrekta mängden slutna lådor tillverkas.
Hur kan han veta det det när han inte visste vilken färg jag skulle ha på lådorna? Nu har jag mailat honom för att kontrollera att det blir rätt.
/Jens
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster