Moderator: Redaktörer

Aerob skrev:Lyfter en gammel frågeställning angående storlekval på element för linjekällor.
Uppmärksammade att IÖ använde sig av 6,5" i sin "piLine". Har han några speciella
knep för att få det här att fungera eller är "hysterin" att använda 3":are överdriven?

Dartman skrev:Mina nya låter i alla fall smaskens! Med tretummare. Om någon vill ta över ett par lådor byggda för 20 tretummare per sida så finns det här.
/Jonas

Kan förövrigt berätta att lilltroll tar med sitt trollspö (mikrofon och mätutrustning) när vi kommer förbiDartman skrev:Mina nya låter i alla fall smaskens! Med tretummare. Om någon vill ta över ett par lådor byggda för 20 tretummare per sida så finns det här.
/Jonas

MagnusÖstberg skrev:Kan förövrigt berätta att lilltroll tar med sitt trollspö (mikrofon och mätutrustning) när vi kommer förbiDartman skrev:Mina nya låter i alla fall smaskens! Med tretummare. Om någon vill ta över ett par lådor byggda för 20 tretummare per sida så finns det här.
/Jonas

Tyckte den saknade i diskanten men för att återge tal/sång var den klockren.

flathead skrev:Kul att flera valt monacor byggde för några år sedan med 20st SP-75/8 till en kyrka.
Sluten låda 60l. 2meter hög konisk smal baffel brett bakstycke.
Tyckte den saknade i diskanten men för att återge tal/sång var den klockren.
Skulle vara kul med en bild på ditt bygge.

Aerob skrev:Lyfter en gammel frågeställning angående storlekval på element för linjekällor.
Uppmärksammade att IÖ använde sig av 6,5" i sin "piLine". Har han några speciella
knep för att få det här att fungera eller är "hysterin" att använda 3":are överdriven?

.
 .

nadifierad skrev:Ingen som har en bild på "piline"?

MagnusÖstberg skrev:Är det alltså definitionen?
 En ny definitionsdebatt kommer inte tillföra något här tror jag utan det är väl bara bra att man diskuterar saker som ligger i ytterkanterna av vad en linjekälla är. Jag tror däremot få skulle klassa högtalarna på bilderna som linjekällor. Det nöjer jag mig med.
 En ny definitionsdebatt kommer inte tillföra något här tror jag utan det är väl bara bra att man diskuterar saker som ligger i ytterkanterna av vad en linjekälla är. Jag tror däremot få skulle klassa högtalarna på bilderna som linjekällor. Det nöjer jag mig med.

MagnusÖstberg skrev:Funderar bara på den praktiska skillnaden i ljudutstrålning på några meters håll mellan powertapping och WWMmTmMWW med flacka filter...

Naqref skrev:Nej det är ingen linjekälla ety man låter inte alla element i linjen arbeta vid dess nedre gränsfrekvens.

Det
 Det 
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 338 gäster