Moderator: Redaktörer
Aerob skrev:Lyfter en gammel frågeställning angående storlekval på element för linjekällor.
Uppmärksammade att IÖ använde sig av 6,5" i sin "piLine". Har han några speciella
knep för att få det här att fungera eller är "hysterin" att använda 3":are överdriven?
Dartman skrev:Mina nya låter i alla fall smaskens! Med tretummare. Om någon vill ta över ett par lådor byggda för 20 tretummare per sida så finns det här.
/Jonas
Kan förövrigt berätta att lilltroll tar med sitt trollspö (mikrofon och mätutrustning) när vi kommer förbiDartman skrev:Mina nya låter i alla fall smaskens! Med tretummare. Om någon vill ta över ett par lådor byggda för 20 tretummare per sida så finns det här.
/Jonas
MagnusÖstberg skrev:Kan förövrigt berätta att lilltroll tar med sitt trollspö (mikrofon och mätutrustning) när vi kommer förbiDartman skrev:Mina nya låter i alla fall smaskens! Med tretummare. Om någon vill ta över ett par lådor byggda för 20 tretummare per sida så finns det här.
/Jonas
Tyckte den saknade i diskanten men för att återge tal/sång var den klockren.
flathead skrev:Kul att flera valt monacor byggde för några år sedan med 20st SP-75/8 till en kyrka.
Sluten låda 60l. 2meter hög konisk smal baffel brett bakstycke.
Tyckte den saknade i diskanten men för att återge tal/sång var den klockren.
Skulle vara kul med en bild på ditt bygge.
Aerob skrev:Lyfter en gammel frågeställning angående storlekval på element för linjekällor.
Uppmärksammade att IÖ använde sig av 6,5" i sin "piLine". Har han några speciella
knep för att få det här att fungera eller är "hysterin" att använda 3":are överdriven?
nadifierad skrev:Ingen som har en bild på "piline"?
MagnusÖstberg skrev:Är det alltså definitionen?
MagnusÖstberg skrev:Funderar bara på den praktiska skillnaden i ljudutstrålning på några meters håll mellan powertapping och WWMmTmMWW med flacka filter...
Naqref skrev:Nej det är ingen linjekälla ety man låter inte alla element i linjen arbeta vid dess nedre gränsfrekvens.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster