Aerob skrev:Utan att vara helt säker så gissar jag i varje fall på den vänstra på den övre bilden, den sida som ligger inåt på rullen.
Det var min första tanke också men något säger mig att det är den högra sidan som skall vara fram...
Moderator: Redaktörer
Aerob skrev:Utan att vara helt säker så gissar jag i varje fall på den vänstra på den övre bilden, den sida som ligger inåt på rullen.
bakerman22 skrev:Jag skulle gissa på den högra. Att den är skuren diagonalt för att inte "krocka" med projjens pixlar.
NiklasF skrev:Är det inte enklast att skicka ett mail till seymour och höra hur den skall sitta så slipper ni gissa?
steveo1234 skrev:Bakerman. Varför inte vända på centern så du får kortare avstånd mellan diskanterna.?
misanplass skrev:NiklasF skrev:Är det inte enklast att skicka ett mail till seymour och höra hur den skall sitta så slipper ni gissa?
Det skall inte behövas. Kunskapen finns här på faktiskt. Rätt personer har bara inte sett min fråga bara.![]()
Sedan kan det vara bra information för fler som är osäkra om svaret dyker upp. Fast jag misstänker att svaren trillar in först när min duk är färdig.
KarlXII skrev:misanplass skrev:NiklasF skrev:Är det inte enklast att skicka ett mail till seymour och höra hur den skall sitta så slipper ni gissa?
Det skall inte behövas. Kunskapen finns här på faktiskt. Rätt personer har bara inte sett min fråga bara.![]()
Sedan kan det vara bra information för fler som är osäkra om svaret dyker upp. Fast jag misstänker att svaren trillar in först när min duk är färdig.
Du gjorde rätt.
Ronnie skrev:Misanplass: Blev det bra med öljetterna? Jag har bankat i öljetter av lite olika slag i tunnt tyg förr och de blev hemskt skeva och tyget gick sönder o.s.v. Har du bra öljettteknik?
avr7000 skrev:Tack för inspirationen!
Fick idag äntligen tummen ur och monterade mitt Stewart dukmaterial över min gamla målade spånskiva jag kört med i alla år...
Dukmaterialet har legat i källaren ett par år men denna tråd fick som sagt tummen att poppa ur...
Bilden blev lite skarpare och lite mer tryck i färgerna.
Stefan
FinnGus skrev:Ta ingen Tupplur!
Jag rekommenderar var och en som överväger hemmabio att först skaffa en Tupplur för att testa fram rätt dukstorlek, men ingenting annat.
När jag för fem år sedan klev ner i hemmabioträsket började jag med Tupplur till min Epson TW700 (som jag fortfarande kör, men inte länge till).
När jag sedan efter några månader slog till på en riktig bioduk frågade min hustru (omedveten om att jag hade skaffat riktig duk) om jag hade ställt in fokus på projektorn och gjort något åt färgerna "för det blev ju mycket bättre".
Behåll du din Seymourduk och se efter på deras hemsida hur man får till en fin DIYduk.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], sammel och 8 gäster