boom skrev:normandesign skrev: Även kunden i Karlstad målat om helt ny high gain silverduk han köpte av oss med kortskjutande full hd projektor. Men det tog tid för han att bestämma sig.
//Benny
GREMEDIA KONSULTING heter killen som du rekommenderade och vad har han med hemmabio att göra det borde väl vara bättre för dig att få någon som har i sin hemmabio att ställa upp. Vilket skulle ge mera trovärdighet för din produkt.
Man kan läsa om företaget följande,,Företaget ska bedriva verksamhet såsom transportera samt rigga mediautrustning inför tv sändningar samt olika typer av evenemang. Hjälpa till med olika funktioner vid tv-produktioner.
Mediatekniker, utbilda ishockeyspelare samt försäljning av säker-
hetstjänster.
Vet mycket väl vad killens firma heter, eller vad han jobbar med. Men det hör ej hit i detta resonemang. Du ville ha ett tel till kille som handlat skärm & färg av oss, han fick färgmix gratis för han köpte även nya NEC kortskjutande full hd projektor & 92" ramspänd 3D silverduk, men han tyckte efter vi testade att färgmixen var bättre. Kul, jag tillverkat den själv.
Du erhöll dessa uppgifter, jag utförde din önskan Varför ej ringa upp killen och fråga vad han tyckte om färgmixen, trodde det var det som det var frågan om, han har bilder mm och hum hur bra färgmixen är, han kan även ge svar på detta, men icke du kollat endast på hitta.se Hur ska du då kunna få reda på hur bra färgmixen är om du ej frågar ?? Man behöver väl ej vara hemmabio freak för att svara på om en bild är bra eller inte.
Mediatech omsätter över 1 miljard, så jag tror killen vet vad han snackar om, eller hur ? Där han jobbar ska väl ej uttala sig om färgmixen, det gör han själv om du ringer, jag meddelat detta att någon ska ringa ifrån något forum.
Vad skulle du ha numret till om du ej törs ringa och fråga hur bra färgen är ?? Jag ringde o fråga om det var okej o ge ut hans nummer till detta forum. Känns precis som jag har gjort något olagligt, typ är åtalad för något brottsligt, inga svar duger till dig, vad jag än svarar så kommer det följdfrågor fast en bild eller video säger mer än 1000 ord , inga svar duger ifrån mig. Sorry att jag mixat ihop en ny unik färgmix som verkar bättre än det mesta på filmduks marknaden av de stora fabrikaten. Men jag överlever det ganska bra. Draper, Stewart mfl svarar ej på email ifrån oss.
Vore intressant om du kunde hänvisa mig till någon länk på bättre filmduk än min lösning för 1369:- ink frakt för 110" bildyta. De enda du kan komma med är SI screen & Mocomteck som jag hänvisat till. Har själv även ägt en Mocomtech skärm, tror jag endast är ensam om det i Sverige, eller vet du om någon. Vore intressant med ett bra svar.
Bifogar länk med 100" SI screen med Sony 4K projektor för 650,000:- + Si screen 100" för 50,000:- min färgmix har typ samma egenskaper, men är grymt kostnadseffektiv emot 50,000:- att måla en egen skärm på mdf, gips eller enkelt på en vägg, eller ?? Har jag fel ?? Hoppas på ett vettigt svar ifrån dig....
https://vimeo.com/124938862 Var hos Visualart och installerade 192" smartfilm med dubbla projektorer bakom deras serverum, de har ICA, McDonalds, IKEA, SONY mfl som kunder, de handlat av oss och är nöjda. Testade på deras vita vägg med en av projektorn jag monterade bakom glaspartiet. Vilken skillnad. Blev folksamling och jag fick berättade att jag endast testade bilden ifrån vit vägg emot våran färgmix på vår lilla testskiva.
https://www.youtube.com/watch?v=8BTQJEcVphw Kolla vad jag installerade på glasparti på deras serverrum, kolla hela filmen annars ni missar poängen. Erhåller inom kort mörkblå lcd film som även passar på bilar och till projektorlösning. Man ser igenom eller den blir helt mörkblå, justeras med dimmer i bilen. COOLT & olagligt, men hur ska polisen veta detta när den är transparent när de haffar en ?
https://www.youtube.com/watch?v=4NL9wx4fcXU mycket reflektioner i denna stora lokal dagtid.
Sysslar endast med special lösningar. Senaste är trådlöst ljud ifrån Svenska SONAB.
Ha det bra, hoppas du har några vettiga svar.
Mvh
Benny Norman