Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:3 st LM3886 ger ungefär 150-200W. Bryggkopplat blir det långt mera än så (i teorin 4 ggr mera men i praktiken långt mindre).
ollebolle skrev:Här är rikkitikkitavi:s exelark!
Används på egen risk säger han
http://hem.bredband.net/ollenorell/uplo ... akning.xls
ollebolle skrev:Vissa audiotokar verkar mäta välljud i kilogram
Bullit skrev:ollebolle skrev:Vissa audiotokar verkar mäta välljud i kilogram
Oh ja!
Vissa delar av Bladelius sortiment tillverkas här i Alingsås på mitt gamla jobb BePe AB (dock efter att jag slutade där tyvärr). Jag tror att det var DVD/CD-spelaren som fick göras om för att en del av kundkretsen inte tyckte att den var tillräckligt tung (switchad nätdel)....
Lösningen: tyngder
å andra sidan har du lägre förluster pga dina transformatorer är kraftigt överdimensionerade
primpa skrev:Rikki, i ditt exel dokument står det på rad 8: antal kretsar som driver lasten, Totalt.
ska det då vara typ 3 i enkel konfig och 6 i bryggad konfig?
Vad är skillnaden på det fältet och den som heter "Per matning"(rad 9) ?
ollebolle skrev:90 EUR med frakt. Det blir knappa 3,50 EUR per kondensator.
Det blir väldigt mycket kapacitans, men det är till en bryggad förstärkare, en obryggad, och sen får man en del över till kommande projekt![]()
ollebolle skrev:Jag hämtade ut följande paket på posten idag![]()
(bild)
26 stycken 10 000µF 63V![]()
De kostade 3 EUR styck, fast jag fick mängdrabbatt: 2,7 EUR styck + frakt
De kommer ifrån tyskland. Jag kan förmedla kontakten ifall fler vill köpa därifrån. Jag tycker det var bra pris.
ollebolle skrev:2x30V kommer likriktat att bli: 30V*(roten ur två)= 1.4142*30V= 42,4V.
Du kommer tappa några få volt över likriktarbryggorna, så det kommer att bli något lägre än 42,4...
Det är lite väl hög spänning för en LM3886...
Enligt datablad för LM3886 får man max mata med +/- 42V.
En vanlig rekommendation för LM3886 är att köra med 2x24V trafo.
Jag skulle inte våga mig på 30V trafo.
Användare som besöker denna kategori: danfra, tordnilsson och 12 gäster