Anledningen till att jag ville använda mej av dessa element är för att jag redan har dom, då de tidigare har suttit i ett par Pro Ac kloner.
Och budget, ja runt 2.000:- hade jag tänkt mej att det skulle få kosta

Och det var ungefär det jag vill lägga på subförstärkaren.
Kontrollera bara att de basarna fungerar att monter horisontellt, det är inte alla som gör det.
Oj, hehe, hur gör man det? På sidan som det står fakta om elementet så står det att den har en low loss surround och det borde väll vara bra?
Skulle det fungera så kan det iallafall vara en idé att göra bottenplattan vändbar så att elementen får variera åt vilket håll de hänger med jämna mellanrum.
Detta kan ju faktiskt vara en bra idé, dock undrar jag om upphängningen verkligen kommer att ta skada av detta.
Nu finns det ju knappt några så små element som ær avsedda som subbasar, men ændå. Och istællet før 2 element i en låda skulle jag ha gjort 2 lådor (små dom också) med ett element i varje.
Jo, 2 lådor hade suttit fint

Men då måste jag ju ha två stycken subförstärkare, och isf måste jag köpa 2st av den där Rila jag länkade till för att det inte ska bli för dyrt.
Nu ska Max vara jobbig
Hehe

Nedå inte jobbig, jo du har rätt att elementen inte är byggda för en subbas, men dock så har jag hört basen dessa kan spela och det är inte lite det inte

Så jag tror dom duger bra, sedan vill jag ju inte störa grannarna alltför mycket

Alltför små lådor ger också problem med distorsion från luftkomprimeringen och katten vet var porten ska få plats.
Hmm.. distortion, ajaj, det vill jag inte ha! Tror du verkligen det kan bli ett problem?
Och porten, ja du

Tänkte att en rektangulär port på 10x300mm skulle funka, då blir den 250mm djup. Fast 10mm höjd kanske är för lite? Annars går det ju också med en 60mm rund port som då blir ca 30cm djup, och då får man väll kapa och vinkla den lite så den inte kommer alltför nära bakväggen. Fast igen så kanske 60mm också är för lite?