Moderator: Redaktörer
JB skrev:Beror väl på hur mycket luft elementet kan flytta, jag har 2 stycken 15"are i varsin 80 liters låda (dvs mycket konarea i liten låda), och även fast jag har satt tätningsmassa innan jag tryckte dit elementet för att försäkra att det blev tätt så kan jag höra rätt mycket missljud om jag spelar en 20 hz sinusvåg på halvhög volym (går dock inte att höra när man spelar musik)
petersteindl skrev:Det är önskvärt att lådan är så pass tät att inga pysljud på grund av läckage kan detekteras.
MvH
Peter
JB skrev:Schull skrev:Kommer missljudet från lådan pga att lådan inte är tät?
/L
Ja precis
petersteindl skrev:Något sådant, ja. Det finns ju variovent också.
nadifierad skrev:petersteindl skrev:Något sådant, ja. Det finns ju variovent också.
Undrar hur den där Varioventen funkar egentligen?
Har läst att den ska få ner impedans toppen på lådan... Hur påverkar det Q?
Andr82 skrev:nadifierad skrev:petersteindl skrev:Något sådant, ja. Det finns ju variovent också.
Du råkar inte ha något projekt på gång där du kan testa?
Det finns ju kunniga människor här som borde kunna förklara hur det påverkar om inte annat!
nadifierad skrev:petersteindl skrev:Något sådant, ja. Det finns ju variovent också.
petersteindl skrev:nadifierad skrev:petersteindl skrev:Något sådant, ja. Det finns ju variovent också.
gogeligogel
nadifierad skrev:petersteindl skrev:nadifierad skrev:petersteindl skrev:Något sådant, ja. Det finns ju variovent också.
gogeligogel
Google är fantastiskt!![]()
Så lite lägre Q, men med en brantare avrullning!?![]()
Eller nått! Om det är så att lådan räknas som "aperiodic" iom införandet av varioventen!?![]()
Eit: Hoppas jag är inom topic!?