shifts skrev:Med lite tålmodighet kommer du snart se dem där. piP tycker jag syns på Hfimagasinet någon gång i månaden. pK också faktiskt.
Damn, jag får allt börja hålla fokus!
Morgan skrev:Jag har levt med pK i ungefär ett år nu, och jag vill bestämt avvisa att de skulle vara ens i närheten av likvärdiga med Öhmans piP. De kan säkert spela med precis samma auktoritet i basregistret, det invänder jag inte emot, men pK är i jämförelse med piP mycket obehagliga i diskantregistret när man drar på lite volym. Inte så att diskanten skulle vara särskilt överbetonad - sådant kan jag leva med utan större invändningar. Problemet är helt enkelt att antingen basen eller diskanten (jag vet inte vilket element som syndar) snabbt börjar ge en för mina öron mycket obehaglig distorsion när man passerar "halvhögt".
Men nu har jag inte jämfört med ett par piP i exakt samma rum, så osvuret är bäst. Jag har däremot hört piP, piPs, och iPs måååånga gånger i diverse andra rum.
Jag skulle gärna vilja vara med på en jämförelse i blindo någon gång.
Såpass, jag har hört piP en gång och pi60 flera gånger, och jag gillar dem bägge två. Jag har hört att piP ska vara lite varmare än pK men många menar att det är marginellt, därav lutade det åt pK ifall priset är något lägre.
Kollade länge i Öhmans dokument och var såpass nära att beställa ett par piP men tyvärr så håller inte den tighta studentbudgeten.
Får vänta och se, hålla koll på hifimagasinet så kanske jag hittar mig ett par välljudande högtalare en dag