Moderator: Redaktörer
Fjonkalicious skrev:Fan va coolt! Spelar storleken någon roll?
Fjonkalicious skrev:Första åtgärden borde väl att ha lite mer effekt, så att man slipper en del dist. 12V bilslutsteg i lagom klass borde väl råda bot på det?
Edit: Jag antar att det är discodunk som gäller och inte djupbas? Spelas det utomhus?
Edit: Vad pratar vi om för pengar?
Fjonkalicious skrev:Oj, det var fan inte lätt. Bara frakten ner dit borde sänka projektet i botten?
paa skrev:Jag har en känsla av att om man vill komma så billigt undan som möjligt så går det inte med DIY, man får inte i närheten av så lågt inköpspris på elementen som tillverkarna har.
Man får nog leta billiga monitorer eller PA-lådor hos musikaffärer snarare än hos hifi-affärer.
Som Thomann t.ex.
Sanny_X skrev:4530 horn byggd av en lokal snickare med en 15" bas och några piezo diskanter blir nog svårslaget för dessa pengar.
paa skrev:Om det är bakladdat och "bigger is better" som är mottot, så är det bara att google på "Jensen Imperial".
Emanuelgbg skrev:Passar dessa i friggeboden??
JM skrev:Har ngn en ritning på ett lättbyggt bakladdat välljudande bashorn avstämt till 30-40 Hz?
JM
Emanuelgbg skrev:Passar dessa i friggeboden?? JBL 2240 G
http://www.blocket.se/goteborg/JBL_2x18 ... 4.htm?sa=1
aisopos skrev:JM skrev:Har ngn en ritning på ett lättbyggt bakladdat välljudande bashorn avstämt till 30-40 Hz?
JM
Men varför avstämt så lågt?
En oktav högre, tycker jag.
PetterPersson skrev:Hur stort får det bli?![]()
Elementbudget?
PetterPersson skrev:Hur stort får det bli?![]()
Elementbudget?
PetterPersson skrev::)
Du får räkna med ca 500 liter per låda om det ska vara värt att bygga horn. Annas blir det bara resonanta pipor. Jag har kollat runt lite och hittat 15'' för ca 1100. Kr. Ungefär samma pris för en tvåtumsdriver. Sen kommer tratten på det. Ska kolla om jag finner något. Kan du eqa eller ska det lira snyggt från början?
PetterPersson skrev::)
Du får räkna med ca 500 liter per låda om det ska vara värt att bygga horn. Annas blir det bara resonanta pipor. Jag har kollat runt lite och hittat 15'' för ca 1100. Kr. Ungefär samma pris för en tvåtumsdriver. Sen kommer tratten på det. Ska kolla om jag finner något. Kan du eqa eller ska det lira snyggt från början?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster