Jag har byggt två 8" basmoduler. Nästan exakt samma som Vee-Eight byggt i denna tråden viewtopic.php?f=3&t=3664 Tack Vee-Eight för inspirationen och tips!
Byggprocessen är fotograferad och jag tänkte i ett något senare skede lägga upp lite bilder på vilka byggmetoder jag använt mig av. Bidra med något litet för all inspiration och kunskap jag fått ta del av på detta fina forum. Kan nämnas att min kunskap om elektronik och högtalarkonstruktion är på novisnivå.
Jag får det inte att låta bra, fatta antiklimax

Antingen är min konstruktion felaktig, eller, mer sannolikt är kopplingen och drivningen inte bra.
Drivningen av basarna har jag försökt med hjälp av min ganska nya AV reciver: NAD T758. Som lutsteg ( också en AV reciver) Denon AVR 1602.
Koppling:
Y grenad koaxialkabel från audio pre out SUBW in till Ext. in Front/R och Front/L på Denon. Jag får köra nästa högsta volym på Deonon:en. ( min NAD har inte någon main out, utan en out per kanal)
Misstänker att jag behöver få till ett annat upplägg med hjälp av ett filter av något slag. Min NAD köpte jag nyligen och tycker om, så den vill jag använda. Innan jag köper till en massa utrustning vill jag veta och förstå hur (om) det skulle bli bra.
Finns det någon vänlig själ i Göteborgsområdet som har en bra utrustning (filter och slutsteg) dit jag skulle kunna bjuda in mig till för att testa olika alternativ?