Moderator: Redaktörer
wahlstrand81 skrev:Rummet är på ca 18 kvadrat ungefär.. Ja hoppas verkligen att den inte blir för stor för rummetnågon som vet om det finns en regel eller formel för hur stort ett horn kan vara för ett rum? Om inte annat så har jag kommit för långt för att inte bygga klart och testa, får bli en nyttig läxa oavsett hur det låter
Kalejdokom skrev:Jag vet egentligen inte, men i min värld gör stora horn bäst nytta i konsertlokaler eller utomhus, när man behöver (mycket) högre ljudtryck och lång kastlängd. Hoppas PetterPersson hittar in i tråden, så får vi säkert veta hur det ligger till.
HK430 skrev:wahlstrand81 skrev:Rummet är på ca 18 kvadrat ungefär.. Ja hoppas verkligen att den inte blir för stor för rummetnågon som vet om det finns en regel eller formel för hur stort ett horn kan vara för ett rum? Om inte annat så har jag kommit för långt för att inte bygga klart och testa, får bli en nyttig läxa oavsett hur det låter
annars har jag ett rum på sisådär 70kvm o jag skulle kunna befria dig från din börda
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster