Nu är det dags. Dags att göra fler diffusorer! Tidigare har jag gjort fyra större vingar som påminner om svanås vingar, men med större djup och fler delar eller vad man nu ska säga.
Den här gången planerar jag att göra något i stil med:
Ett annat alternativ är en sån här med ännu mindre piggar, vilket skulle få den att bli mer lik
Svanå golden horn.
Båda bygger på samma princip och jag kommer troligtvis att göra mindre piggar om jag kan.
Tanken är att eventuellt köpa en 3D skrivare och sen skriva ut moduler, för att sedan sätta ihop dessa. Dock så finns det problem. Ett problem är att det kommer ta månader att skriva ut det jag behöver (misstänker jag). Även om det blir moduler, likt det Svanå är byggt på. Jag kan troligtvis spara tid genom att bara skriva ut "toppen" med olika djup och sedan skriva ut tomma bottenplattor.
Går det att skriva ut ihåliga saker med 3d-skrivare, eller behöver allt fyllas? Skulle det gå snabbare att skriva ut en botten och sen olika höga pelare upp och ned och på så sätt göra dessa ihåliga? Det skulle ge mer arbete då alla delar skulle behöva limmas ihop för hand,men en mycket lägre kostnad tror jag.
Jag kommer troligtvis vilja täcka... 3 kvadratmeter bakom högtalarna eller så

Tanken är att skriva ut skal och sen fylla dessa med något som gör att ljudet bara inte går igenom ska jag också tillägga.