Moderator: Redaktörer
Baffel skrev:Har du kollat så högtalarna funkar?
Har du skruvat isär DIN kontakten och sett så högtalarkablarna sitter som de ska? De är små och pilliga de där DIN anslutningarna.
STDI skrev:Du har väl inte andra knappen från vänster intryckt? Jag har bara tittat på bild men jag antar att den knappen växlar mellan högtalare och hörlurar.
Dufbo skrev:Baffel skrev:Har du kollat så högtalarna funkar?
Har du skruvat isär DIN kontakten och sett så högtalarkablarna sitter som de ska? De är små och pilliga de där DIN anslutningarna.
Stort tack för snabbt svar och ledsen för sent svar. Har inte haft tid att skruva isär kontakterna än. När det gäller högtalarna, kan man mäta upp högtalarna med en multimeter (då jag inte har en annan anläggning att testa på)?
Dufbo skrev:Baffel skrev:Har du kollat så högtalarna funkar?
Stort tack för snabbt svar och ledsen för sent svar. Har inte haft tid att skruva isär kontakterna än. När det gäller högtalarna, kan man mäta upp högtalarna med en multimeter (då jag inte har en annan anläggning att testa på)?
PerStromgren skrev:Dufbo skrev:Baffel skrev:Har du kollat så högtalarna funkar?
Du kan alltid mäta resistansen. Den bör vara en handfull ohm, mellan 3 och 8, typ.
Dufbo skrev:Stort tack för all input. Uppskattas mycket. Högtalarna är uppmätta till 4 ohm så de verkar vara ok. DIN-kontakterna hade dock sämre beläggning än det såg ut som så de siktar jag på att byta ikväll.
När det gäller elektronikspray, är exempelvis Biltemas elektronikspray ok eller måste man använda Kontakt 60 eller liknande?
Dufbo skrev:Stort tack för all input. Uppskattas mycket. Högtalarna är uppmätta till 4 ohm så de verkar vara ok. DIN-kontakterna hade dock sämre beläggning än det såg ut som så de siktar jag på att byta ikväll.
När det gäller elektronikspray, är exempelvis Biltemas elektronikspray ok eller måste man använda Kontakt 60 eller liknande?
Baffel skrev:Kul , grattis .Då var det väl dålig kontakt säkringshållaren -säkringen .
Här tips ang att det går långsamt
viewtopic.php?f=19&t=65597
https://svalander.se/tips_fakta/vinyl_o ... hastighet/
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster