HenrikTornquist skrev:Nattlorden skrev:Alternativt så använder man min lilla app för invinklingen, så behöver man bara mäta avstånd från innerhörnen till väggen bakom.
Vad för en app, undrar vän av ordning?
Bara något litet jag knåpade ihop när jag hade en släng av programmeringsbehov. Heter 'Reflector" och finns att ta ned ifrån denna sidan:
https://www.nattlorden.com/subindex.html?page=software
14 år gammal nu, så hur länge till Windows tillåter den att köra börjar kanske bli tveksamt, men den gick senast jag provade fortfarande - men Windows gnäller över att den inte är certifierad självklart. Ingen färdig produkt, så där är fortfarande ofärdiga funktioner och buggar.
Mest effektiva funktion är väl om man har en ritning på sitt rum inkl. där man sitter och lägger in det som bakgrundsbild, för då blir det väldigt enkelt att trimma in placering om man vill hålla T-kvot och kan kolla lite på reflektion (baklänges från lyssnaren)
( Har en ännu mer ofärdig variant som kan sätta surroundhögtalare på Ino-vis, men den är så begränsad i vad som fungerar att den kör jag bara själv åt folk om det skulle efterfrågas )
Nå'n dag får jag väl lust att skriva om den på något modernare sätt...

It's all fun and games until Darth Vader comes.