Moderator: Redaktörer
RMA skrev:Skickade ett mail till shadow audio sist jag fick tipset av dig bamsefar,fick aldrig nåt svar dock.Nu fanns den inte kvar.Den integrerade känns lite dyr.Har för mig att Morello sa i nån tråd att dom gick att ändra om till 230v.Måste påpeka detta vid ev.beställning.
vh Raimo.
RMA skrev:Tack för info PC,det var intressant att höra.Skrev ett mail till butiken i usa & frågade om detta,vi får se vad dom svarar,kontaktade även tullverket om tull satsen,både via telefon & mail,lite luddiga svar dock.
På telefon sa dom 2% på ljudförstärkare & 4,5% på tonfrekvens förstärkare,då tyckte både hon & jag att 2% lät vettigast.
På mailsvaret sa dom 2% på förstärkare med microfon & högtalare samt 4,5% på förstärkare utan microfon & högtalare.Då blir det plötsligt 4,5% i allafall.
RMA skrev:Butiken i usa sålde bara amerikanska varianter,så det sket sig där,tackar återigen PC för infon om garantin,annars hade jag nog gett mig på steget & svitchat om,men känns inte bra om garantin försvinner.
Vet inte om det blir ett rotel rb-1080 istället,usa går inte,norge är svårt att lita på tydligen,england verkar dyrt tycker jag.Sen oklarheterna om utgångsfiltret som grädde på moset.Vi får se vad som händer.
Haakan_W skrev:RMA skrev:Butiken i usa sålde bara amerikanska varianter,så det sket sig där,tackar återigen PC för infon om garantin,annars hade jag nog gett mig på steget & svitchat om,men känns inte bra om garantin försvinner.
Vet inte om det blir ett rotel rb-1080 istället,usa går inte,norge är svårt att lita på tydligen,england verkar dyrt tycker jag.Sen oklarheterna om utgångsfiltret som grädde på moset.Vi får se vad som händer.
det är bara importören av bryston som inte riktigt går att lita på
peh61 skrev:Bamsefar
Menar du att kvittot från TA import ej gäller som garanti utan endast deras inköpskvitto från Bryston. Kan jag i och för sig förstå att dom ej vill lämna ut det då deras inköpspris blottas. Väntar själv på ett 4B-SST så blir lite lömsk när ni skriver detta.
Bamsefar skrev:Svikare !!!
Köpa av norrmannen............
RMA skrev:Bamsefar skrev:Svikare !!!
Med viss tvekan faktiskt,men import från usa blev problematiskt p.g.a 110volten & så hade han ett bra pris för tillfället,hade blivit mycket dyrare från danmark,england m.m.Men det löpte problemfritt för mig,det var posten som var boven i dramat.
RMA skrev:Bamsefar skrev:Svikare !!!
Med viss tvekan faktiskt,men import från usa blev problematiskt p.g.a 110volten & så hade han ett bra pris för tillfället,hade blivit mycket dyrare från danmark,england m.m.Men det löpte problemfritt för mig,det var posten som var boven i dramat.
tvett skrev:RMA skrev:Bamsefar skrev:Svikare !!!
Och du har _alla_ papper?
peh61 skrev:Jag har också köpt 4BSST nyligen från Norge inga problem med tull eller post, kom hem 3 dagar efter den lämnat leverantören i Norge. Alla papper var med testprotokoll från Bryston, faktura bruksanvisning mm.
Så jag kan inte säga annat än jag är nöjd hittils leveranstiden var den utlovade nästan på dagen. Ljudet blev ett stort lyft ifrån Behringer A500 Högtalarna den driver är i32 med Velodyne D18 som basstöd.
RMA skrev:niklas skrev:RMA, kul att den kommit nu! Grattis!![]()
Märker du nån skillnad mot din Rotel RB-1080?
Har faktiskt inte jämfört,har det lite krångligt med kabeldragningarna,får se om jag får insperation nån gång.
RMA skrev:peh61 skrev:Jag har också köpt 4BSST nyligen från Norge inga problem med tull eller post, kom hem 3 dagar efter den lämnat leverantören i Norge. Alla papper var med testprotokoll från Bryston, faktura bruksanvisning mm.
Så jag kan inte säga annat än jag är nöjd hittils leveranstiden var den utlovade nästan på dagen. Ljudet blev ett stort lyft ifrån Behringer A500 Högtalarna den driver är i32 med Velodyne D18 som basstöd.
Ett tips! ino basmoduler,det förtjänar den i övrigt fina anläggningen du har.
niklas skrev:RMA skrev:niklas skrev:RMA, kul att den kommit nu! Grattis!![]()
Märker du nån skillnad mot din Rotel RB-1080?
Har faktiskt inte jämfört,har det lite krångligt med kabeldragningarna,får se om jag får insperation nån gång.
Inspirationen hoppas jag kommer nu under de regniga höstdagarna...![]()
Hur blev det förresten med den där modden på Bryston-steget (n?) som fanns att läsa i MoLT? Är den implementerad från fabrik på ditt slutsteg?
David_A skrev:Vill du ha små Ino baslådor, så fungerar 50l tämligen fint till W104(prof.X elementen. Dom rockade skjortan av mina Velodyne HGS-12 och 18 tyckte jag. Att få fler än en basmodul gör otroligt mycket.
peh61 skrev:David_A skrev:Vill du ha små Ino baslådor, så fungerar 50l tämligen fint till W104(prof.X elementen. Dom rockade skjortan av mina Velodyne HGS-12 och 18 tyckte jag. Att få fler än en basmodul gör otroligt mycket.
Små lådor är kanske relativt men 2 st 40X40X40 cm skulle vara lagom storlek i bakre hörnen på rummet. Intressant att du nämner att Velodyne får stryk av Inos basmoduler, CR80s delningsfilter har jag så det ligger inte så långt bort med 2 basmoduler.
Nu är vi helt ifrån trådrubriken så får kanske börja i en anna tråd.
//P-E
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster