Det här är mitt första inlägg på detta eminenta forum.
Har dock spenderat många timmar som bisittare, och tagit del utav alla dessa goda råd som går att finna här inne.
Känner dock att nu var det läge att kliva in från avbytarbänken, och känna på hur det känns att gå en match med det stora pojkarna...
Min fråga lyder på följande vis:
Är det ngn på forumet som har erfarenhet utav dessa fyra spelare, eller som helt enkelt har ngr råd att ge "bara i allmänhet" när det kommer till att välja ngn av de fyra?
Pro-Ject Xperience med Speedbox samt Ortofon W-10 (paketpris)
Thorens TD-800 (pickup ännu inte vald, lutar dock åt en Denon DL-103R eller möjligtvis Dynavector 10x5)
Clearaudio Emotion med tonarm Satisfy (pickup ej vald, och dock tittat på Clearaudio Alpha, Beta S samt Virtuoso)
Roksan Radius V Acryl med tonarm Roksan Nima (pickup ej vald, lutar dock åt Roksan Corus Black)
Sen måste jag också införskaffa mig ett RIAA-steg. De jag har tittat på här, är som följer:
Thorens MM 005
Pro-Ject PhonoBox SE II
Pro-Ject TubeBox II
Clearaudio Basic
Clearaudio Smart Phono
(I dagsläget lutar det mest åt Smart Phono)
Förstår mycket väl att det kan vara svårt att bara på rak arm skriva/tycka till om vad man skulle kunna tänkas välja, just med tanke på prisskillnad samt att man ganska så ofta är ute efter olika ljudideal/upplevelser etc. Sen ska det ju också vara värt att lägga de där extra kulorna, och känna att man får ut ngt av den extra kostnaden. Om inte detta är nödvändigt, och att man ändå (som det så ofta är) får lika bra ljud/upplevelse för mindre pengar, ja då är ju detta inget som man direkt rycker på axlarna åt.
Så är det ngn som känner sig manad till lite rådgivning samt idéer om det som nämns ^ovan^, så tas detta emot med stor uppskattning.
mvh
multimedia