Moderator: Redaktörer

focus skrev:Är det ingen som har hört Sennheiser HD25 och jämfört dom med andra lurar?
focus skrev:nej, var hitta?
paa skrev:Är det ingen som har någon Stax som favorit?
Ronnie skrev:De här Beyerdynamic DT880 tycker jag är extremt roliga. Man ser tyvärr (smaksak) ganska UFO-rolig ut med dem på sig också, men de nyare versionerna kanske är något mer diskreta.
paa skrev:Är det ingen som har någon Stax som favorit?
focus skrev:Är det ingen som har hört Sennheiser HD25 och jämfört dom med andra lurar?
IngOehman skrev:Är bland slutna lurar nog mest förtjust i AKG 471-luren.
(Eller näst mest förtjust rättare sagt, men favvoluren tillverkas inte längre.)
Vh, iö
Jag har den "fläskigaste" modellen, tror den bara heter HD25.RogerGustavsson skrev:focus skrev:Är det ingen som har hört Sennheiser HD25 och jämfört dom med andra lurar?
Sennheiser HD25 finns i några olika varianter. Den dyrare har ofta fått bra kritik. Ligger väl i samma klass som AKG K271s? HD600 (och HD650) har ju lite lätt "loudnesskaraktär" enligt några testare.
Finns på bl.a Ear One:focus skrev:Sen finns det väl nåt som heter "korskopplingfilter" om jag inte minns fel, som släpper över lite mellan kanalerna? Är det dyra grejer?
Tack Paa! Nån som prövat? Får man en tydligare fantommitt?paa skrev:Finns på bl.a Ear One:focus skrev:Sen finns det väl nåt som heter "korskopplingfilter" om jag inte minns fel, som släpper över lite mellan kanalerna? Är det dyra grejer?
http://www.holographicaudio.com/
Nja, det tar mer bort känslan av "mitt-i-huvet" .focus skrev:Tack Paa! Nån som prövat? Får man en tydligare fantommitt?paa skrev:Finns på bl.a Ear One:focus skrev:Sen finns det väl nåt som heter "korskopplingfilter" om jag inte minns fel, som släpper över lite mellan kanalerna? Är det dyra grejer?
http://www.holographicaudio.com/
Morello skrev:Den må vara rolig, men det är en lur med i det närmaste extrem kalngfärgning åt det ljusa hållet.
Morello skrev:Ronnie skrev:De här Beyerdynamic DT880 tycker jag är extremt roliga. Man ser tyvärr (smaksak) ganska UFO-rolig ut med dem på sig också, men de nyare versionerna kanske är något mer diskreta.
Den må vara rolig, men det är en lur med i det närmaste extrem kalngfärgning åt det ljusa hållet.
RogerGustavsson skrev:Det är nog jag som är snabb... K271 Studio verkar åtminstone finnas med på AKG's hemsida. Dessutom säljs den på alla möjliga ställen. Från 99€. Är den verkligen utgången? Kanske är det inte längre samma specifikation på denna lur?
niklas skrev:RogerGustavsson skrev:Dessutom säljs den på alla möjliga ställen. Från 99€.
Var hittade du det priset?
IngOehman skrev:Nej, den är inte utgången. Den som är utgången är den som egentligen är/var min favvolur (och den nämnde jag inte vid namn).
Jag kanske uttryckte mig lite otydligt, men jag förstår vad jag menade även när jag går tillbaka om läser det en gång till.![]()
Vh, iö
RogerGustavsson skrev:niklas skrev:RogerGustavsson skrev:Dessutom säljs den på alla möjliga ställen. Från 99€.
Var hittade du det priset?
Tyskland är som vanligt billigast. www.preissuchmaschine.de angav ett lägsta pris om 99,50€ + frakt. Just den butiken vill ha 48€ för frakten...
122-128€ inkl. frakt till Sverige verkar vara lägsta nivån.
www.nurtec.de
www.cyberport.de
www-mp3-player.de
philip skrev:k271 studio kostar 1495 i sverige nu för tiden så det är ingen jätteskillnad.
RogerGustavsson skrev:IngOehman skrev:Nej, den är inte utgången. Den som är utgången är den som egentligen är/var min favvolur (och den nämnde jag inte vid namn).
Jag kanske uttryckte mig lite otydligt, men jag förstår vad jag menade även när jag går tillbaka om läser det en gång till.![]()
Vh, iö
Det var ju jag som missade innehållet i parentesen... Jag gissar att din favorit är av KOSS fabrikat!
IngOehman skrev:RogerGustavsson skrev:
Det var ju jag som missade innehållet i parentesen... Jag gissar att din favorit är av KOSS fabrikat!
Nej, det är faktiskt en lur som Creative Labs gjorde en kort tid för några år sedan. Den utgick och byttes av oförklarliga skäl ut mot en lur som var vansinnigt mycket sämre.![]()
Vh, iö
Jag tycker ju att mina HD25 låter kanon, men jag har inte lyssnat så mycket på olika lurar, så man undrar som vanligt: Finns det nåt som är ännu bättre/passar mig bättre?woland skrev:Jag har två lurar, dels Sennheiser HD600, och dels AKG271. Nöjd med båda. Sennheiser bekvämare och svalare att bära(öppen lur som kräver tyst omgivning). AKG271 fortfarande bekväm men lite varmare. Går att ha som hörselskydd när du kör vinkelslip.
AKG:n är rubustare byggd och mer fältmässig. Bättre kabel/kontakter.
Vill inte rangordna dem ljudmässigt. Dagsformen får avgöra valet av lur.
Mvh
focus skrev:Jag tycker ju att mina HD25 låter kanon, men jag har inte lyssnat så mycket på olika lurar, så man undrar som vanligt: Finns det nåt som är ännu bättre/passar mig bättre?
Jag tycker ju att mina HD25 låter kanon, men jag har inte lyssnat så mycket på olika lurar, så man undrar som vanligt: Finns det nåt som är ännu bättre/passar mig bättre?
Ticke tack! Ang tungdrivet, så har jag fått för mig att min Benchmark dac1 har bra lurförstärkare, allt annat jag har hemma låter grått och platt i jämförelse. Squeezeboxens lurförstärk. tycker jag inte, rent subjektivt, hänger med alls. Jag bara utgår från att dac1 orkar med lite tyngre laster. Nån annan som lyssnat på Benchmarks hörlursförstärkare?Koffe skrev:Jag är en jobbig djävul och pekar på min blogg:
AKG - Syskongräl. Jag testar AKG K271s, K601 och K701.
HD25 är min favvo-hörlur bland de som man skulle kunna tänka sig att använda på stan. Dock har jag tyckt att de är liiite för dyra för att använda som bruks-lur till mp3-spelaren. Jag tror dock att du skulle uppfatta K 601 och K701:orna som klara förbättringar i förhållande till HD25:orna. Liten varning är dock på plats - K 601 och K 701 (och de dyrare Sennheiser modellerna?) är väldigt trögdrivna. De funkar dåligt i många hörlursuttag.
Det är kul med lurar! Lycka till!
focus skrev:Squeezeboxens lurförstärk. tycker jag inte, rent subjektivt, hänger med alls.
Koffe skrev:De är öppna - det låter som om du har en radio-apparat på huvudet.
Emma säger iof att hon störs mindre av dem än tex Koss Porta Pro (jag har lurar på mej när vi ligger och läser i sängen på kvällarna) - helt enkelt för att läck-ljudet låter bättre. Hon kan faktiskt lyssna på låtarna - inte bara lite högfrekvent slask.
Ticke tack! Ang tungdrivet, så har jag fått för mig att min Benchmark dac1 har bra lurförstärkare, allt annat jag har hemma låter grått och platt i jämförelse.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster