Moderator: Redaktörer

focus skrev:Är det ingen som har hört Sennheiser HD25 och jämfört dom med andra lurar?
focus skrev:nej, var hitta?
paa skrev:Är det ingen som har någon Stax som favorit?
Ronnie skrev:De här Beyerdynamic DT880 tycker jag är extremt roliga. Man ser tyvärr (smaksak) ganska UFO-rolig ut med dem på sig också, men de nyare versionerna kanske är något mer diskreta.
paa skrev:Är det ingen som har någon Stax som favorit?
focus skrev:Är det ingen som har hört Sennheiser HD25 och jämfört dom med andra lurar?
IngOehman skrev:Är bland slutna lurar nog mest förtjust i AKG 471-luren.
(Eller näst mest förtjust rättare sagt, men favvoluren tillverkas inte längre.)
Vh, iö
Jag har den "fläskigaste" modellen, tror den bara heter HD25.RogerGustavsson skrev:focus skrev:Är det ingen som har hört Sennheiser HD25 och jämfört dom med andra lurar?
Sennheiser HD25 finns i några olika varianter. Den dyrare har ofta fått bra kritik. Ligger väl i samma klass som AKG K271s? HD600 (och HD650) har ju lite lätt "loudnesskaraktär" enligt några testare.
Finns på bl.a Ear One:focus skrev:Sen finns det väl nåt som heter "korskopplingfilter" om jag inte minns fel, som släpper över lite mellan kanalerna? Är det dyra grejer?
Tack Paa! Nån som prövat? Får man en tydligare fantommitt?paa skrev:Finns på bl.a Ear One:focus skrev:Sen finns det väl nåt som heter "korskopplingfilter" om jag inte minns fel, som släpper över lite mellan kanalerna? Är det dyra grejer?
http://www.holographicaudio.com/
Nja, det tar mer bort känslan av "mitt-i-huvet" .focus skrev:Tack Paa! Nån som prövat? Får man en tydligare fantommitt?paa skrev:Finns på bl.a Ear One:focus skrev:Sen finns det väl nåt som heter "korskopplingfilter" om jag inte minns fel, som släpper över lite mellan kanalerna? Är det dyra grejer?
http://www.holographicaudio.com/
Morello skrev:Den må vara rolig, men det är en lur med i det närmaste extrem kalngfärgning åt det ljusa hållet.
Morello skrev:Ronnie skrev:De här Beyerdynamic DT880 tycker jag är extremt roliga. Man ser tyvärr (smaksak) ganska UFO-rolig ut med dem på sig också, men de nyare versionerna kanske är något mer diskreta.
Den må vara rolig, men det är en lur med i det närmaste extrem kalngfärgning åt det ljusa hållet.
RogerGustavsson skrev:Det är nog jag som är snabb... K271 Studio verkar åtminstone finnas med på AKG's hemsida. Dessutom säljs den på alla möjliga ställen. Från 99€. Är den verkligen utgången? Kanske är det inte längre samma specifikation på denna lur?
niklas skrev:RogerGustavsson skrev:Dessutom säljs den på alla möjliga ställen. Från 99€.
Var hittade du det priset?
IngOehman skrev:Nej, den är inte utgången. Den som är utgången är den som egentligen är/var min favvolur (och den nämnde jag inte vid namn).
Jag kanske uttryckte mig lite otydligt, men jag förstår vad jag menade även när jag går tillbaka om läser det en gång till.![]()
Vh, iö
RogerGustavsson skrev:niklas skrev:RogerGustavsson skrev:Dessutom säljs den på alla möjliga ställen. Från 99€.
Var hittade du det priset?
Tyskland är som vanligt billigast. www.preissuchmaschine.de angav ett lägsta pris om 99,50€ + frakt. Just den butiken vill ha 48€ för frakten...
122-128€ inkl. frakt till Sverige verkar vara lägsta nivån.
www.nurtec.de
www.cyberport.de
www-mp3-player.de
Användare som besöker denna kategori: NADifierad, Perkka och 6 gäster