Moderator: Redaktörer
Britt-Gunnar skrev:ps. jag tycker att ekk fått lite överdrivet dåligt ryckte om att vara bongstyrig, man får viserligen böja till den men sedan ligger den snällt på plats
Mvh Carl
Kaffekoppen skrev:(Onödigt att ändra titeln på tråden och förstöra för andra som söker råd framöver)
Bossekaka skrev:Jag kör med Audioquest type-4 nu, men måste köpa ett par längre.
Funderar dock på att prova någon annan, men vet inte vilken.
Kanske en Supra Ply 3.4 eller ply 2.0, någon Monster-variant kanske.
Någon som vet hur dessa är ljudmässigt emot Audioquest type-4??
Dessa ligger runt hundringen metern.
Mvh//Micke
Slartibartfast skrev:link
Den skulle jag köpa! Lagom snygg och lagom dyr. Jag är inte så mycket för att hålla på med "snygga och välljudande kablar" dock, så jag har ingen aning om dess kvaliteter. Jag tycker ljuden kommer fram ypperligt oberoende kablar helt enkelt. Lycka till där ute i kabeldjungeln!
[slrt]
IngOehman skrev:Jag blir lite förkräckt när jag läser texten om den dock...
:)Slartibartfast skrev:IngOehman skrev:Jag blir lite förkräckt när jag läser texten om den dock...
Jag med! Men jag tror påverkan från högtalarkablarna är försumbar kontra de andra problemen jag har i min anläggning. Samt att jag försöker sluta bry mig om reklamtexter.
Så jag kanske borde göra som du Ingvar - inte rekomendera den kabeln för dess tänkbara tekniska data! Men dessa kablar är ju lagom långa och är inte så pass felkonstruerade att jag skulle orka bry mig om dess påverkan.
Sammanfattningsvis alltså: Köp kabeln om du inte bryr dig så mycket, men om du bryr dig massor så gör det inte utan att ha lyssnat på den, eller något åt det hållet.
[slrt]
Tumme skrev:Jag slänger in en fråga här.
Jag har upptäckt att EKK blir alldeles för bångstyrigt speciellt när högtalarna står väldigt nära väggen. Så nu undrar jag eftersom Öhman rekomenderar EKK till sina högtalare och enligt hans manifest skulle jag behöva 10m EKK 4x2,5 till både toppar och basmoduler totalt 40m.
Vilken av supras kablar kommer närmast EKK 4x2,5?
Supra Rondo 4x2,5 eller Ply 3,4
Eller finns det någon annan kabel som är flexiblare?
Thomas
DrFunk skrev:Tumme skrev:Jag slänger in en fråga här.
Jag har upptäckt att EKK blir alldeles för bångstyrigt speciellt när högtalarna står väldigt nära väggen. Så nu undrar jag eftersom Öhman rekomenderar EKK till sina högtalare och enligt hans manifest skulle jag behöva 10m EKK 4x2,5 till både toppar och basmoduler totalt 40m.
Vilken av supras kablar kommer närmast EKK 4x2,5?
Supra Rondo 4x2,5 eller Ply 3,4
Eller finns det någon annan kabel som är flexiblare?
Thomas
Sedan när bestämmer Öhmans manifest hur LÅNGA kablar du behöver?
Borde det inte vara typ kanske t.ex hur långt det är mellan öhhhh säg effektförstärkare och högtalare?![]()
God Jul önskar jag er alla förrensten!
Bestämde mig för att vänta med den här ansenliga investeringen tills jag har ett rum som det kan spelas musik i.Bossekaka skrev:Kaffekoppen - Hur gick det med "Accurate Twisted 4x1,5mm EXCLUSIVE" var det något att ha?
Svante skrev:Men hörni... 2 meter! Lampsladd är ju det givna valet.
Så nu var det sagt.
woland skrev:Jag kan bara hålla med IÖ vad det gäller altaruppställning. Förutom att det är fult och illa reflekterande så är det också extremt obekvämt.
Alla apparater skall ju finnas i ett rack inom bekvämt räckhåll från lyssningsplatsen så klart. Då slipper man ju leta efter fjärrkontroller osv.
Man behöver ju bara sträcka ut handen.
Mvh
I en hemmabio är det mer än fult - det är direkt störande med en massa ljudkällor ljuskällor där det skall vara kolsvart! Blåa dioder är värst av allt. Men allt som lyser är vidrigt att besudla ljudbilden med, som inte är filmbilden på en fin hemmabioduk eller annan skärm!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster