Nu är det så att jag är en ung pojke som flyttar hemifrån om nått/några år, har skrapat ihop lite pengar och tänkte köpa mig en bra och stadig ljudgrund som kan följa mig i några år.
Budgeten är ~10 000, en liten summa för er på detta forumet verkar det som, men en betydande för en fattig student. Målet med paketet är att ha en bra framtidsgrund (möjligheter för surround) men satsa främst på kvalité. Har tänkt att streama musiken från en dator / squeezebox lite längre fram när mer pengar trillar in.
Kommer hit för köpråd, det som behövs är alltså förstärkare, högtalare, kablar och vad nu mer ni kan skrapa in i budgeten. CD-spelare finns, dock begränsad kvalité.
Det jag har kollat in själv lutar åt : http://www.fynda.se/index.php3?prodid=2 ... _seek.php3
Då jag har hört lillebrorsorna (m-65) och blev nöjd - men nu när det handlar om ljud kan man ju lika gärna lägga mycket på en gång, för det håller ju ett tag.
Jag bor i en liten stad med väldigt begränsade hifi-återförsäljare (läs; siba,onoff) så tipset "gå och lyssna" undanbedes.
Ta nu tillfället i akt och få en ung människa inspirerad och intresserad och kanske jag blir en blivande audiofil.
Tack på förhand!