Orsakerna kan ju såklart vara många till att man vill ha datorn separerad från ljudanläggningen, men för mitt datoranvändande som har mycket med ljud och bild att göra så har jag min dator kopplad till både TV och ljudanäggning för bästa möjliga bild och ljudupplevelse när det kommer till allt från musik, filmer/serier, spel, samt snabb åtkomst till diverse videolänkar som folk ofta delar med sig av musiktips och liknande på forum som ASR, Faktiskt eller andra websidor.
Men som sagt, om man ofta arbetar med datorn så är det väl såklart lite smidigare att ha den vid ett arbetsbord som du nu har. Så min fråga till dig dewpo är väl om du någon gång funderat på att bara koppla upp din dator till ditt befintiga bästa ljudsystem och TV, det gör ju så att du antagligen får både bättre ljud och bild, och samtidigt slipper du ens tänka på det här med att fixa nya datorhögtalare som antagligen kommer vara rätt svårt att få till ljudet på om de ska stå på ditt databord.
Själv använder jag ett simpelt trådlöst tangentbord med styrplatta som fungerar ypperligt att ha i knäet (ett billigt gammalt Logitech K400r), och när vi spelar spel på Steam kör vi ett gäng trådlösa gamla Xbox 360 kontroller med Xbox dongle. Men till saken, oavsett vad som ska göras så går det blixtsnabbt att skifta mellan allt med bästa möjliga audiovisuella upplevelse då allt är både ljudmässigt och bildmässigt i topptrim, istället för att behöva studsa över till något halvmediokert separat ljudsystem man halvhjärtat kokat ihop till datorn.