dewpo skrev:Tell skrev:dewpo skrev:Jag tror inte datorn behöver byggas om? Men jag justerade upp temperaturen som krävs för att fläktarna ska varva upp lite...
Justerat-COLLAGE.jpg
Ser ut som du ha rätt bra potential för bra kylning där

Nu är jag iofs ingen expertexpert på datorkylning, men du har fyra inblås och ett utblås vilket iofs är bra eftersom övertryck är att föredra, men samtidigt så är det nog lite för obalanserat. Jag skulle nog ta och experimentera med att ta din fläkt i toppen av chassit och sätta den längst bak i toppen som ett utblås istället. Så tre in och två ut, sen såklart mixtra lite mer med kurvorna och tillåta lite värme upp till 90 grader, på så vis så får du förhoppningsvis en tystare dator som ger lite mer välljud ur dina högtalare

För övrigt håller jag nog fortfarande på JBL305P, dom ska vara extremt bra för pengarna, och tillsammans med en mätmic och Equalizer APO i Windows så kan du nog få ut riktigt bra ljud för en spottstyver!
När jag byggde datorn så stod jag i valet och kvalet om jag skulle placera den översta fläkten bak som utsug eller fram som inblås. Jag valde fram som inblås för att försöka att styra ner mer luft kring den varmaste komponenten, grafikkortet... Har dock inte provat att göra tvärtom. Det kan tänkas att jag tänkt fel

Men det är ganska mycket pyssel att bygga om. Finns ingen här på faktiskt som är duktig på att simulera flöden som kan skapa en modell

Vilken DAC skulle du rekommendera till JBL305P. Jag har ingen liggande som har balanserade utgångar...
ps det är faktiskt 7 fläktar som blåser in 4 i push pull...
Det man bör göra är att bygga luftstyrningar, så att luften faktiskt tar den väg man tänkt samt ger effektiv kylning.
Man kan ju 3D printa mycket fiffiga lösningar för att få det så bra som möjligt.
Jag har haft/har en del större HP Workstations dom är fylla med plastdetaljer för att styra luften dit den ska, 99% av alla byggen
man ser är helt hopplösa vad det gäller kyllösningarna dessutom idiotlösningarna på grafikkort som vispar runt varmluften i lådan.
Men det är inte alltid så lätt att få till, har kört lite med värmekamera för att få till effektivaste flödet.
När vi har testat hur mycket vi kan överklockning både vattenkylt & luftkylt har vi brukat göra det på vintern -20 grader utomhus är en bra början.