Började med Inifinity Beta 50, men den var för dålig i finishen. Provade Monitor Audio RS6 men tyckte att den hade ett litet "baslyft" eller vad man ska kalla det. Har varit hemma hos folk o hört lite beggade prylar utan att riktigt smälta för nån. Häromdagen hörde jag Triangle Heliade, och jag tror att jag äntligen hittat rätt. Tillräckligt tryck, varm, ren, snygg. Hittar knappt nån info på nätet om den, nån som har åsikter eller erfarenheter?
Funderar också på att byta ut min typ 12 år gamla Denon PMA 680 R mot något lite mer Hifi, men vill inte lägga för mycket pengar. Hittade en beggad Amplifix som jag är rätt sugen på. Förutom kanonljud o bra pris så uppskattar jag möjligheten att använda den som slutsteg för hemmabio. Men sen läste jag att den inte har någon inbyggd förförstärkare för vinylspelare, stämmer det verkligen? Hur kommer man runt det? Tips på produkter uppskattas! Går det kanske att använda en hemmabioreceiver för det? Verkar ju lite meckigt och onödigt.
Jag vet att det här forumet är ett ymnighetshorn av kunskaper, så kom igen nu, ös på med åsikter!