Med spenderbyxor på

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
KingTubby

Med spenderbyxor på

Inläggav KingTubby » 2006-03-31 11:11

Mina gamla högtalare är under all kritik, så de senaste veckorna har jag lubbat runt och lyssnat på lite allt möjligt. Jag vill ha hyfsat fet bas och lådan måste vara snygg (hårt hållen hemma :wink: ). Jag lyssnar mest på soul, funk, reggae på vinyl (1210 MKII).

Började med Inifinity Beta 50, men den var för dålig i finishen. Provade Monitor Audio RS6 men tyckte att den hade ett litet "baslyft" eller vad man ska kalla det. Har varit hemma hos folk o hört lite beggade prylar utan att riktigt smälta för nån. Häromdagen hörde jag Triangle Heliade, och jag tror att jag äntligen hittat rätt. Tillräckligt tryck, varm, ren, snygg. Hittar knappt nån info på nätet om den, nån som har åsikter eller erfarenheter?

Funderar också på att byta ut min typ 12 år gamla Denon PMA 680 R mot något lite mer Hifi, men vill inte lägga för mycket pengar. Hittade en beggad Amplifix som jag är rätt sugen på. Förutom kanonljud o bra pris så uppskattar jag möjligheten att använda den som slutsteg för hemmabio. Men sen läste jag att den inte har någon inbyggd förförstärkare för vinylspelare, stämmer det verkligen? Hur kommer man runt det? Tips på produkter uppskattas! Går det kanske att använda en hemmabioreceiver för det? Verkar ju lite meckigt och onödigt.

Jag vet att det här forumet är ett ymnighetshorn av kunskaper, så kom igen nu, ös på med åsikter!

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Inläggav The_Man » 2006-03-31 11:18

Det du behöver är en Riia förstärkare. finns mycket att välja på.....Den här är billig
Ta inte livet för seriöst du kommer ändå aldrig ur det levande

Användarvisningsbild
KingTubby

Inläggav KingTubby » 2006-03-31 15:26

The_Man skrev:Det du behöver är en Riia förstärkare. finns mycket att välja på.....Den här är billig

Aha, då förstår jag, tack!

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2006-03-31 19:07

Här har vi högtalaren för dig.
http://www.hifiklubben.com/SE/Produkter ... _Svart.htm
Du kommer att bliu mycket nöjd. :D

robertzimmerman

Inläggav robertzimmerman » 2006-03-31 19:47

Fast de skulle ju vara snygga också... :wink:

Användarvisningsbild
KingTubby

Inläggav KingTubby » 2006-03-31 21:04

Haha det där är en bra sjuk högtalare. :D Men CV är nog inget för mig, men tack för tipset. Dels pga WAF, del vill gärna att den ska kunna spela basen också, inte bara dunka...

Har i alla fall slagit till på Triangle Heliade från Hifi Art, den är perfekt för mig. Har jämfört med andra i samma prisklass o den här ger väldigt mycket välljud för pengarna. Här finns den.

Fan, det känns som om jag har nollkoll. Min mixer som jag kör 1210:orna igenom har ju phonoingån o lineutgång, dvs det sitter ju en riaa-del däremellan nånstans. :oops: Problem solved!

Men vad tror ni om en Amplifix för 6kkr? Det är väl ett rätt bra pris eller hur?

Återgå till Köpråd