Moderator: Redaktörer
JakGVT skrev:Har nu hunnit lyssna lite och kortfattat tycker jag att Denonen låter jättebra för film, men inte kommer tillräckligt nära en dedikerad 2-kanalare för musik.
Jag kommer vara nöjd med köpet, men är lite besviken att det inte låter bättre med musik eftersom jag hade hoppats kunna skippa att ha det separerat. Vet inte vad som är skillnaden, om det är DAC:en eller förstärkarna eller både och.
JakGVT skrev:Har ingen åsikt om hur Marantzen låter, men Cinema 60 motsvarar väl mer AVC-X2800H? X3800 matchar bra mot Cinema 50 med antal kanaler/slutsteg/HDMI-portar.
JakGVT skrev:Den har 4 separata subwoofer-utgångar som kan styras helt separat oberoende av varandra. Sedan beror det på om du har Audyssey i någon form eller Dirac Bass Control hur det fungerar. Men generellt så är det så att de försöker få en så bra frekvensgång som möjligt med alla subbar i basregistret.
JakGVT skrev:Kör man film så är LFE-spåret alltid mono, spelar man musik så hanteras Subbarna generellt som mono av både Audyssey och Dirac. Vet inte om Audyssey MultQ-X eller Dirac Bass Control kan dela upp subbarna i stereo eller inte eftersom jag inte har de licenserna, men det är väldigt få som kör subbar i stereo och jag killgissar att det skulle vara möjligt om programvaran stöder det. Direkt i förstärkaren kan man välja att köra 2 eller 3 subbar som "directional" och de spelar då tillsammans med vänster-, höger- och centerhögtalaren, står inget om det då är bara den kanalens bas eller monosspåret som spelas.
Johan_Lindroos skrev:Evil_Homer skrev:En reciver i mellansegmentet som inte känns mellan utan tvärtom, eller vad är det jag missar ?
Var lite inne på AVC-X4700H (21 998:-) men så släpptes AVC-X3800H (18 498:-)och så fick man en tankeställare
* Fyra individuella för LFE
* Audyssey MultEQ XT32 finns som väntat, men Dirac Live kommer som valbar uppgradering ,såklart för en extra slant.
* 9.4 klarar den själv, eller hänger man på ett slutsteg så 11.4.
* Adresserbara slutsteg.
* Dolby Atmos, inklusive Height Virtualization, Auro-3D, DTS:X/Virtual:X samt IMAX Enhanced
* 6 x HDMI 2.1 med HDCP2.3, 8K/60, 4K/120, Dolby Vision, HDR 10+, Dynamic HDR, HLG, eARC, CEC, ALLM, QFT, VRR
* 3 x HDMI-utgångar (inkl. 2 x 8K)
* 1080p-användargränssnitt med konfigureringsguide, vilket ser ut som en fröjd för ögat om man jämför med allt annat jag sett![ YouTube ]
Jämfört med den större modellen så brukar den billigare inte ha:
* Auro 3D
* Den större displayen som den större modellen har. Då ser man både valt surroundlyssningsläge och vald ingång samtidigt.
* Frontlucka med fler knappar under (som man ändå aldrig trycker på).
* Den mindre modellen brukar ha lite mindre uteffekt.
Kul och bra att Dirac är på ingång hos Denon. Intressant med fyra stycken utgångar för bashögtalare, det skulle kunna vara det som Dirac har nämnt för flera år sedan men som inte verkade dyka upp förrän nu kanske; att med flera bashögtalare kunna generera jämnare ljudfält i rummet i basregistret. Inget speciellt nytt för oss som redan hållit på med sådant sedan tjugofem år tillbaka, men bra att det kommer i en kommersiell applikation.
distad skrev:Johan_Lindroos skrev:Evil_Homer skrev:En reciver i mellansegmentet som inte känns mellan utan tvärtom, eller vad är det jag missar ?
Var lite inne på AVC-X4700H (21 998:-) men så släpptes AVC-X3800H (18 498:-)och så fick man en tankeställare
* Fyra individuella för LFE
* Audyssey MultEQ XT32 finns som väntat, men Dirac Live kommer som valbar uppgradering ,såklart för en extra slant.
* 9.4 klarar den själv, eller hänger man på ett slutsteg så 11.4.
* Adresserbara slutsteg.
* Dolby Atmos, inklusive Height Virtualization, Auro-3D, DTS:X/Virtual:X samt IMAX Enhanced
* 6 x HDMI 2.1 med HDCP2.3, 8K/60, 4K/120, Dolby Vision, HDR 10+, Dynamic HDR, HLG, eARC, CEC, ALLM, QFT, VRR
* 3 x HDMI-utgångar (inkl. 2 x 8K)
* 1080p-användargränssnitt med konfigureringsguide, vilket ser ut som en fröjd för ögat om man jämför med allt annat jag sett![ YouTube ]
Jämfört med den större modellen så brukar den billigare inte ha:
* Auro 3D
* Den större displayen som den större modellen har. Då ser man både valt surroundlyssningsläge och vald ingång samtidigt.
* Frontlucka med fler knappar under (som man ändå aldrig trycker på).
* Den mindre modellen brukar ha lite mindre uteffekt.
Kul och bra att Dirac är på ingång hos Denon. Intressant med fyra stycken utgångar för bashögtalare, det skulle kunna vara det som Dirac har nämnt för flera år sedan men som inte verkade dyka upp förrän nu kanske; att med flera bashögtalare kunna generera jämnare ljudfält i rummet i basregistret. Inget speciellt nytt för oss som redan hållit på med sådant sedan tjugofem år tillbaka, men bra att det kommer i en kommersiell applikation.
Satt och läste på Klubben sida häromdagen och både Denon och Marantz har Dirac som möjlighet ifrån 17-tusen maskinen tror jag det var. Och det var glädjande att se att det nu kommer på Hemmabiomaskinerna.
Halbermensch skrev:Former Sound United Business Could Be “Discontinued” Next Year After Falling Revenues, No Buyer and Losses Claims New Director
https://www.channelnews.com.au/former-s ... -director/
Inte bra
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst