David_A skrev:Försöker hitta info om några riktigt bra in-ear lurar. Har idag ett par Creative EP-630 som sitter riktigt skönt. Ljudet är väl hyfsat för priset.
Hur pass mycket bättre kan det bli med en bugdet på tusenlappar istället för hundringar? Har läst några trevliga kommentarer om dyrare Shure och Ultimate Ears. Någon här med erfarenhet?
Jag köpte nyligen Sennheiser CX300, som tydligen skall vara samma som eller i alla fall väldigt lika de Creative du har. Men jag tycker de är en smula bastunga, i alla fall i jämförelse med de Shure E2c som jag hade tidigare. Jag tyckte Shure kändes mer korrekta och föredrog dem. Så om du tycker att ljudet i dina Creative är någotsånär neutralt kommer du nog finna ljudet i Shure's lurar lite basfattigt.
Jag provade Shure's 530 eller vad den heter lite snabbt och de lät bra, betydligt bättre än CX300. Fast de var för dyra för vad jag bestämt mig för.
David_A skrev:-snip-
Å andra sidan, när ändå spenderar byxorna är på så har ju Shures dyraste snäcka även en push-to-hear funktion. Kan säkert kan vara nyttigt när kärringen skriker på en(eller inte då

)
Den där push to hear meckapären tror jag man kan köpa löst, till vilka lurar som helst.