Acoustic Fostex Maxi Cube
Nå, vad tycker ni?
Moderator: Redaktörer
Koffe skrev:Människan lever inte av vin och bröd allena. Hon behöver irrationalitet och galenskap också. Jag menar ingen disrespekt till er som tyckt till eller röstat i tråden. Verkligen inte. Men jag har en bekännelse.
Lyssningsintryck i butiksdemo: Ingen bas alls. Ingen. Högtalaren är fysiskt mycket mindre än jag trodde. De är pyttesmå och får nästan plats i handflatan så det är inte såååå konstigt att de inte får ur sig bas. Det bästa man kan säga är att de rinner av snyggt neråt. De låter iaf inte illa.
Sen kommer vi till det roliga. Mellanregistret. Wow. Jag häpnade och trodde inte att det var den lilla fostex:en som spelade. Jag smälte. Röster lät väldigt, väldigt bra. Och högtalaren lät helt okej uppåt också. Bättre än förväntat. Så jag köpte ett par. För 1000 sek var det inte något att snacka om. Det var min bekännelse. Jag köpte trots alla "anus". Inte rationellt. Men nyttigt. Och mellanregistret var fantastiskt.
Jag återkommer när jag har satt ihop mina exemplar.
Sweet kisses!
Koffe skrev: Jag har tänkt tanken - en line array.
KarlXII skrev:Jäkla fint kök!
Har du någon byggtråd någonstans?
Kaffekoppen skrev:Koffe, skulle vara kul att låna ut ett par subbor, delningsfilter och ett flerkanalsslutsteg för att höra vad du tycker om dem då
...eller så får du ta med dem hit sedan, men det blir först möjligt om två veckor.
Koffe skrev:Jag satt just och lekte med filerna i HearingTest.rar som jag gjorde i ordning till den här tråden. Det verkar som om Fostexarna får ut sig något som liknar bas vid 60hz. Dock är tonen - subjektivt - ungefär på halva nivån av den vid 125 hz.
Koffe skrev:Nej, jag kan i alla fall inte göra det. Det jag gjorde var mer av karaktären - "hör!/hör inte!". Jag konstaterade att alla andra frekvenser som jag hör via mina AKG 601 också hördes via Fostexarna. Det behöver inte betyda att det är bra... bara att de hördes
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster