Tank skrev:Naxos version av Grieg - Bergakungens Sal, och den där afrikanska(?) avarten som inte var basfiltrerad... Kommer du på några mer, Kraniet?
Hej Tankmeister! Vad är det för afrikansk avart du talar om? Får väldigt gärna förtydliga detta...

roger skrev:Har kört mina nya piP ett par timmar nu. Mycket bra högtalare men det var lite enklare att få dom att krokna än jag hade trott. Spelar Peter Gabriel, Up - Låt 3. Krävs inte så (jätte-) hög volym för att basgången i början ska få dom att flämta. Det blir "tyst" på nåt sätt när man drar på lite.
Det är det enda jag har märkt hittils, mycket mycket nöjd annars.
Skulle säga att det faktiskt händer en del i basen den närmaste tiden (inspelning) och även att det hände något med diskanten.. Men vad som händer med den vill jag hålla osagt... Basen släpper en del dock!
Nattlorden skrev:DG = "surkålsätandesk vinylsvarv", skulle jag tro.
Hahahha!

Du är ju för rolig! Hoppas dina plutt funkar som de ska!
Jag skulle satsa på pi60, om man ändå ska gå den vägen... Och därefter känna av hur man vill uppgradera. Skulle tro att prisskillnaden till pi60s inte är helt försvarbar för de flesta öronen, och du därefter går över till basstöd eller ännu en uppgradering! Altlså, piP är ju inga dåliga högtalare, men man får mer i pi60!
Mvh Jocke