Moderator: Redaktörer
Bamsefar skrev:Intressant, eftersom det senaste jag hörde var att 1907 var den bästa. Verkar vara lite som dagsformen på dessa tester...
Ytterliggare en anledning att inte prata om testerna innan de publicerats. Skall ta med det till styrelsen.Bamsefar skrev:Intressant, eftersom det senaste jag hörde var att 1907 var den bästa. Verkar vara lite som dagsformen på dessa tester...
Kaffekoppen skrev:Definera "dåligt".
Du kanske skulle läsa igenom informationen och inte enbart lägga fram bedömningen av testresultaten som EN persons delgivit i en sammanfattning på en rad, såsom om det är vedertagen fakta
Allt som står i testrapporten tål att vädras offentligt. konstigt du skriver Richard, är du elak?Richard skrev:Bamsefar skrev:Intressant, eftersom det senaste jag hörde var att 1907 var den bästa. Verkar vara lite som dagsformen på dessa tester...
Intressant var ordet.
Någon som vågar skriva vad som står i testen, något som tåls att vädras offentligt?
Kaffekoppen skrev:Allt som står i testrapporten tål att vädras offentligt. konstigt du skriver Richard, är du elak?Richard skrev:Bamsefar skrev:Intressant, eftersom det senaste jag hörde var att 1907 var den bästa. Verkar vara lite som dagsformen på dessa tester...
Intressant var ordet.
Någon som vågar skriva vad som står i testen, något som tåls att vädras offentligt?
Är du genuint intresserad av föreningens verksamhet rekommenderar jag ett medlemsskap
Kaffekoppen skrev:Allt som står i testrapporten tål att vädras offentligt.
Kaffekoppen skrev:Jag hoppas inte det, att jag är elak alltså
Det där med vädras offentligt tolkade jag kanske lite väl trist. Mer offentligt än att den finns på bibliotek kan det ju liksom nästan inte bli![]()
Du är välkommen om du så önskar
Richard skrev:Dåligt för mig är att den låter dåligt, färgar hörbart vid F/E testen.
Richard skrev:Det blir nog att åta till biblioteket och läsa då.....
Om man ser det bara som en prenumerationtjänst är det ett legalt argument. Jag kan bara säga att från den dagen jag blev med i styrelsen, har tidningen haft högsta prioritet.Bamsefar skrev:Kaffekoppen skrev:Allt som står i testrapporten tål att vädras offentligt.
Det verkar faktiskt.se inte så - eftersom varje gång någon frågar något eller liknande så vill ingen kommentera det hela utan refererar till testrapporten, bli medlem eller något liknande.
Att bli medlem är inte en option förrens det (be-)visat fungerar med utgivningstakten av tidningen.
Richard skrev:F/E transparent?
Naqref™ skrev:Richard skrev:F/E transparent?
Nej. För mycket övergångsdist.
Nattlorden skrev:Att duplicera rapporten skriftligen här förefaller mig udda... finns gränser för hur mycker snålsjukts på betalande medlemmar man kan få åka...
Men för de som har artikeln kan man ju alltid dryfta detaljer.
Moment-23 skrev:...
Det hade varit kul om denon även kunnat erbjuda hemmabioförsteg baserat på förstegsdelen i dessa burkar. Det hade knappast blivit dyrare om de skippat slutstegen. Då hade man kunnat komplettera med bra externa slutsteg. Det kan man ju ändå, men det känns inte rätt att betala för något man aldrig kommer att använda, billigt eller ej.
Richard skrev:Naqref™ skrev:Richard skrev:F/E transparent?
Det var tråkigt att höra. Undertecknad har faktiskt köpt en 1507 som kommer i dagarna ( troligen identisk slutstegsdel ).
phon skrev:Richard skrev:Naqref™ skrev:Richard skrev:F/E transparent?
Det var tråkigt att höra. Undertecknad har faktiskt köpt en 1507 som kommer i dagarna ( troligen identisk slutstegsdel ).
Som det står i testen, sannolikt går det att justera viloströmmen och vinna prestanda, men det är inte provat.
i skrev:Moment-23 skrev:...
Det hade varit kul om denon även kunnat erbjuda hemmabioförsteg baserat på förstegsdelen i dessa burkar. Det hade knappast blivit dyrare om de skippat slutstegen. Då hade man kunnat komplettera med bra externa slutsteg. Det kan man ju ändå, men det känns inte rätt att betala för något man aldrig kommer att använda, billigt eller ej.
Mänsklig känsla, men destruktiv. Utan slutsteg hade köparna varit mycket färre, vilket medfört betydligt högre pris.
Tänker köpa en Denon för användning som försteg. Blir troligen 2807:an om de sänker priset. (Vilket de borde göra snart, tror jag, då de får nya modeller i höst.)
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 17 gäster